Baudelaire a la tauleta de nit

Un relat de: Antoni Casals i Pascual
Sota pluges d'hivern
desafines cantant
melodies que el fred
no transforma en escalf.
Recuperes ciutats
que l'oblit ha ocultat,
amarat dels records
del naufragi: l'aiguat
ha instal·lat als teus mots
una infèrtil llavor.
I, dels llibres obscurs,
rellegits tantes nits,
en conserves uns fulls
plens d'un verb enfebrit.

Comentaris

  • Frèdia | 08-02-2011

    Sort que tenim els llibres, sort de la seva fidel companyia, sort d'aquells autors que saben dir allò que hem pensat mil vegades o més i no hem sabut trobar les paraules per expressar-ho, tan fàcil que sembla quan ells ho diuen i no de qualsevol manera sinó en un poema, com passa amb Baudelaire o amb Antoni Casals. Celebro aquesta tornada que ens ofereix l'oportunitat de llegir-te i rellegir-te.

  • ai la tauleta de nit, si parlés...[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 31-01-2011 | Valoració: 10

    Baudelaire a la tauleta de nit, quin gran títol per a una poesia! Hi veig els teus pensaments, la teva presència, la narrativa dels teus versos (perdona la meva ignorància, són sextines?), i el bon regust que sempre deixes en acabar la lectura. Avui, ara mateix plou. Venint de la feina m'he mullat per no dur paraigua. Gaudir la pluja és una meravella, però si hi ha records, ressons d'un naufragi, tururut! Un plaer immens llegir-te. Fins divendres. Siau.
    Aleix

  • Suggeridor Baudelaire[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 31-01-2011

    que tanta inspiració desperta.

    Un poema melòdic i dolç a la vegada. M'agrada.

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144906 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).