Balanç de situació

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

No tenim més actius que els obtinguts
a partir de lectures apressades
d'autors que el pas del temps ha convertit
en allò que diem"autors de culte".
Anem edificant vocabularis
que, de sobte, se'ns fan repetitius
i ens trobem, presos d'un cert desconcert
dubtant entre nous llibres, diccionaris,
o repetint lectures mal païdes.

Pels que venim del fred de la ignorància,
escriure té el sentit d'un sacrifici.

Comentaris

  • Recolzament[Ofensiu]
    deòmises | 02-02-2008 | Valoració: 10

    Una abraçada ben forta i sincera del teu deixeble

  • De tant en tant et repasso[Ofensiu]
    hipocrates | 22-11-2007 | Valoració: 10

    poemes que no havia llegit prou. Tens la virtut de fer que m'identifiqui amb moltes de les coses que dius. Perquè, és cert, de moltes de les coses que hem llegit i potser no hem digerit prou bé en surten les coses que escrivim. Bé, això és més cert pera tu i d'altres que no per a mi.
    M'ha semblat genial aquest balanç.

    Hipo

  • escriure[Ofensiu]
    manel | 24-04-2007

    Escrivim perquè hem llegit, i hem trobat la sortida a allò que ens crema. I potser llegim per poder escriure, per trobar noves variants d'un mateix camí. No crec que sempre sigui així, però és ben cert que la lectura ens construeix com a persones i per tant com a escriptors, i que s'acaba convertint en una necessitat vital.

    M'ha fet gràcia el títol, jo vaig estudiar econòmiques i tant el balanç de situació com el compte de pèrdues i guanys són el meu pa de cada dia. El meu balanç particular és una barreja de números i lletres, amb les seves respectives funcions, un cabàs sempre a punt per carregar noves coses.

    Per cert, finalment em vaig comprar el teu llibre. L'estic assaborint lentament, com demana la poesia.

    Salut,
    manel

  • Autodidactes...[Ofensiu]
    F. Arnau | 29-03-2007 | Valoració: 10

    M'ha semblat el teu poema com un himne dels autodidactes (entre els que em trobe).
    És molt bell això de "Pels que venim del fred de la ignorància", sembla el "Venim del nord, venim del Sud" d'en Llach.
    També m'ha semblat molt adient la referència als autors de culte. Ells són els nostres mestres, però de tant en tant, cal anar incorporant nous "gurús", per tal de no estancar-se amb els de sempre.
    Resumint, un poema que signaria de gust, doncs em sento identificat amb el que dius i, a més a més, els autors de culte que menciones a la biografia, també són els meus...
    Sobretot l'Estellés, de qui sóc una mena de deixeble i veí. (Sóc del poble del costat del seu).
    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    PS Efectivament, "escriure té el sentit d'un sacrifici"... Un sacrifici que, com quasi tots els sacrificis, al remat tenen premi.

  • malaltia compartida[Ofensiu]
    Anagnost | 18-03-2007 | Valoració: 10

    Com a metge, i per si me'n pots receptar algun antídot, sàpigues que pateixo el teu mateix mal: la passió per la paraula i el dolor per les pròpies mancances. El teu és un magnífic poema que, amb altres paraules, segurament més maldestres, jo he escrit moltes vegades.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145353 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).