Assumpte: atenció telefònica en català

Un relat de: Nubada

Transcripció literal de la "Carta al director" que vaig enviar l'altre dia a una companyia catalana d'àmbit nacional. Estic segura que qui més qui menys heu passat per aquest calvari unes quantes vegades. Aquesta carta us pot servir de model quan se us presenti l'ocasió... M'agradaria pensar que no la necessitareu, m'agradaria pensar-ho, però no ho penso.

..............................

Assumpte: atenció telefònica en català

Distingit senyor director (això no és meu, anava amb el formulari),

He hagut de fer una consulta al tefèfon d'informació i gestions d'aquesta companyia. Després d'una hora de trucades encara no he aconseguit arribar fins al final de la consulta perquè arriba un moment en què l'operador/a no m'entén en català.
- Si primer de tot poso el meu DNI per identificar-me, no em pregunta en quin idioma vull ser atesa i em surt per defecte un operador que no m'entén.
- Si premo el coixinet, em permet seleccionar l'opció de ser atesa en català. Però els entrebancs vénen un darrere l'altre:
. no hi ha operadors disponibles,
. m'atenen igualment en castellà,
. si m'atenen en català i m'han de passar amb una altra secció, la següent persona que m'atén ho torna a fer en castellà,
. l'operador/a que no m'entén em demana que canvïi d'idioma,
. em posen en espera fins que es talla...

He pogut comprovar que no em trobo en cap d'aquests entrebancs si opto per utilitzar la llengua castellana.

Vull expressar-li la meva queixa per aquesta discriminació i manca d'atenció cap a la llengua pròpia de Catalunya. Espero que faci les actuacions oportunes perquè qualsevol persona usuària de la seva companyia pugui ser atesa sense entrebancs amb la llengua que desitgi.

Espero la seva resposta.

Atentament,

Comentaris

  • ai Nubada l'atenció de telefonia[Ofensiu]
    Epicuri | 07-07-2008

    Em te tan desesperat que ni tant sols he trobat tranquilitat d'ànim per superer la desesperació que em produeixen, en tots els aspectes, en el inguistic donaría per una col.lecció de llibres. No mes dir-te que en aquests moments estic a Orange de France Telecom, que va bastant bé i sur barateta, però on després de trucar tres vegades no vaig aconseguir ni que m'atenguéssin en Català...ni que m'escrivíssin el nom be!

    Quan ho superi els hi poso una denúncia...:-)

  • Arbequina | 18-09-2007

    Són tantes coses... que ja el de menys és en quina llengua t'atenguin. Però clar, hem de reclamar cada trocet de sobirania que ens correspon.
    Ben fet.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • AiiiiX! Aquest català![Ofensiu]
    David Gómez Simó | 19-08-2007

    I com és de divertit fer-te entendre en el teu propi país!

    Hola, Nubada! no t'havia llegit encara i el teu missatge al fòrum ha estat una sorpresa. Així que em coneixes… doncs farem investigacions a veure si encerto qui ets.

    Per cert, benvinguda a relatsencatalà!

  • Bones![Ofensiu]
    Kina | 17-08-2007 | Valoració: 10

    Hola sóc Kina. Moltes gràcies pel teu comentari.
    Això que relates en el teu, es molt cert. Tant de bo et contestin i ens ho facis saber.
    Per un planeta lliure.

    Espero tenir notícies teves.
    Energia per viure.
    Att. Kina

  • Un assumpte compartit, una opció encertadíssima![Ofensiu]
    Unaquimera | 16-08-2007

    Tot llegint la teva carta, m'ha vingut a la memòria una situació esperpèntica en què m'he trobat, intentant explicar un procés semblant al que tu reflexes en aquest relat, i d'altres que m'han comentat persones properes.

    Evidentment, trobo molt apropiada la teva opció de manifestar-ho per escrit; cal fer-ho per a què quedi constància del fet, de la nostra opinió, de la realitat!

    Molt encertat!

    T'envio una abraçada ben calurosa en ple estiu,
    Unaquimera

  • El rector de Sant Feliu de Terrassola[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 14-08-2007 | Valoració: 10

    HOla;

    Potser que ara que ja està feta la restauració, t'arribis un dia a fer la visita.

    El Joan Raurell i Ges tlf. 937449063 ermità i restaurador, estarà joios de tenir noticies d'una antiga parroquiana.

    Quan a les fotos, els hi pots lliurar a ell.

    Gracies

  • Jo també...[Ofensiu]
    Anagnost | 02-08-2007 | Valoració: 10

    Jo, i crec que molts, ens hem trobat en una situació semblant. Trob molt bé que ho denunciïs també a RC, perquè això, al capdavall, és literatura de terror.

Valoració mitja: 10