Carícies (nanorelats)

Un relat de: Nubada

*

Mama

Moltes nits, mama, entres a la meva habitació, em mires i m'acarones. Et penses que dormo, però ho faig veure.

(Tema: carícies)

**********

En diuen què?

L'autobús va ple com un ou. No puc agafar-me enlloc. Frenades, corbes... ai que caic!

I en diuen mobilitat sostenible.

(Tema: mobilitat sostenible)

**********

Reunions familiars

Mira que costa, trobar un moment per estar junts. No sé què ho fa, que acabem tots quatre al bany.

(Tema: conviure)

**********

A pastar fang!

20 paraules de merda per dir què? A pastar fang amb els vostres nanos, la mare que us va parir!

(Tema: mala llet)

**********

Mames d'escola

No es parlaven a causa d'una baralla entre els seus fills. Els dos nens continuaven jugant cada dia al pati.

(Tema: reconciliacions)

**********

El més baix de la colla

Li diuen que no importa ser baixet, però sap que si vol lligar ha de compensar-ho amb una gran simpatia.

(Tema: La grandària sí que importa. O no?)

**********

Espai vital

Subtilment, com una sola cosa, s'anaren desplaçant fins a l'altra cantonada. Un dels dos sentia envaït el seu espai vital.

(Tema: distàncies curtes)

**********

I la dècima?

Han oblidat a taula els turrons, el moscatell i la dècima de Nadal. Ahir el tió va cagar la wii.

(Tema: àpats de Nadal)

**********

Tu creus?

Intentava ignorar sempre els rumors sobre d'altres persones. Solia respondre, simplement: "tu creus?". Decebuts, rumorejaven d'ell que no tenia criteri.

(Tema: rumors)

**********

Mortadel·la d'olives

El primer intercanvi que recordo haver fet fou en un sopar de pa amb tomàquet:
"-Canvio formatge per mortadel·la d'olives!".

(Tema: intercanvis)

**********


Comentaris

  • quins nanos aquests![Ofensiu]
    Endevina'm | 13-06-2009

    Mama, a pastar fang i reunions familiars, per a mi els millors, ja que diuen que s'han de votar tres nanus, jeje, que això era en el fòrum, oi?
    Et considero una mestra del nano nubada, llegint els teus n'he après més encara, ara et començaré a fer ombra... jeje, és broma, poma!
    Tens raó en dir-los carícies, títol molt ben trovat.

    Rínxol Negre.

  • Votacions[Ofensiu]
    nuriagau | 12-06-2009 | Valoració: 10

    Malgrat tots els nanos em semblen magnífics, voto els següents tres:
    ·Mama: Jo també crec que els fills senten les carícies nocturnes
    ·Reunions familiars: Molt real, amb la nostra família ens passa amb la cuina.
    ·Mames d'escola: A vegades els nens saben solucionar més bé els conflictes que els adults.

    Felicitats pels nanos!

    Núria

  • ostres[Ofensiu]
    pereneri | 18-04-2009

    això que em dius que la dècima és un poema no li ho diguis a ningú, però no ho sabia. Quina vergonya. I jo pensant en loteries: materialista!

  • molt ben escrits[Ofensiu]
    pereneri | 17-04-2009 | Valoració: 10

    molt ben presentats i molt pedagògics. Com que no jugo mai a la loteria i no em miro mai les notícies quan parlen dels sorteigs, de la grossa, etc., n o sabia que es diu "dècima", i aquesta me l'apunto (és clar, si el premi gros és "la grossa", doncs, la desena part d'un número és "la dècima", o "la desena", suposo).

    El que m'ha agradat més: el dels rumors. Un relat circular, perfecte: qui no accepta els rumors acaba sent-ne víctima.

  • Què grans són els "nanos"!!![Ofensiu]
    F. Arnau | 03-02-2009 | Valoració: 10

    Ho dic per que fan treure el millor de nosaltres a l'hora d'escriure, ja que tenim que destil·lar el text. Crec recordar que era el Juan José Millàs, qui deia que en certa ocasió, al haver de retallar un dels seus articles per qüestió d'espai, aquest va millorar moltíssim en la seua qualitat.
    Els teus "nanos" m'agraden tots, i molts d'ells han estat els meus preferits dels reptes. Tanmateix, vull detacar-ne tres de genials:

    - El de l'autobús (mobilitat sostenible)
    - El de les reunions familiars (dins del bany)
    - El de compartir (bonçíssim allò de la mortadel·la d'olives).


    Una forta abraçada!

    ©Francesc Arnau i Chinchilla



Valoració mitja: 10