Faig cara de castellana

Un relat de: Nubada

*


- Me puede desir la hora?

Sí sí... desir... Amb aquell castellà amb accent català que fa que a vegades un castellanoparlant hagi de de dir "Señora, hábleme en catalán que la entiendo mejor".

M'hi trobo tot sovint. Llavors jo, amabilíssima i com si res, responc en català posant el meu millor accent badaloní i mirant d'afegir expressions com ara:

- I tant! Tres quarts i mig de dues.

S'aturen un instant i posen aquella carona de "ui... si és catalana i jo fent el préssec!".

Ara sí, em responen en català: - Ah... moltes gràcies.

I jo: - De res... passi-ho bé.

I mentre vaig fent bullir l'olla sobre el tema de l'ús del català dels catalans a Catalunya, se m'acosta un senyor i em pregunta:

- Por favort... me podría desirt si hay por aquí serca una ofisina de curreus?

...

Es veu que faig cara de castellana.

Comentaris

  • Un títol boníssim![Ofensiu]
    nuriagau | 19-04-2010 | Valoració: 10

    Un relat simpàtic que fa reflexionar a una forma de fer que no sé per què mantenim.

    Si em permets, voldria comentar que el que em sorprèn més és que entre els nens succeeix el mateix i és curiós, no? Tots a l'escola aprenen català i sembla lògic pensar que, quan juguen al parc, utilitzin la llengua que tots saben més, però no. El meu fill (ara ja no) parlava català a casa i a la llar d'infants, en canvi, quan anàvem al parc, acabava comunicant-se en catellà (el pobre feia el que podia)

    Núria

  • Situacions ben quotidianes,[Ofensiu]
    brins | 25-10-2009 | Valoració: 10

    expressades amb bona i fina ironia. Et felicito.

    Crec, Nubada, que som molts els que devem tenir cara de castellans, perquè tots coneixem molt bé les situacions que descrius...

    Una càlida abraçada,

    Pilar

  • mol divertit el relat[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 21-10-2009

    i també actual el problema de la parla... clar que si la protagonista s'asembla a tu... potser una micona de cara castellana... jeje, és broma, És allò del no voler onfendre, i parlar castellà, i no ens n'adonem que potser ofenem no parlant català.

    Endvanat les atxes!!!

    Bona feina nubada, de Badalona!

    Ferran

  • Som una mica pallussos. [Ofensiu]
    jos monts | 21-10-2009

    Jo principalment i m'avergonyeixo quant parlo en castellà, quant l'interlocutor entén perfectament al meu idioma.
    ...me entiendez!

  • "Sabes que?[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 22-09-2009 | Valoració: 10

    Doncs que me se ha hexo" curt aquest sucós i divertit microrelat, i és que això del bilingüisme porta aquestes simpàtiques anècdotes.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

Valoració mitja: 10