Assaig d'epitafi solemne

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Tot sovint he pensat en el meu epitafi,
els mots que em donaran, al final, transcendència
més enllà de tenir uns fills o escrit un llibre
o d'haver plantat l'arbre en un bosc recremat.

Traduïts en uns mots que voldrem compartir
hi podràs veure estranys secrets inconfessables,
adolescents temors, tardorals batzegades,
i potser hi passarà, com un rar encanteri,

l'ombra d'un que va dir un cop que no sabia
si era l'altre o era ell que de nit feia versos
i els guardava al calaix per mantenir el miratge

de les vides insulses de què va nodrir-se.
He escrit traces, sovint, de la frase improbable:
no sé si, finalment, em serà dat dictar-la.

Comentaris

  • Recolzament[Ofensiu]
    deòmises | 02-02-2008 | Valoració: 10

    Una abraçada ben forta i sincera del teu deixeble

  • manel | 01-07-2007

    amic Antoni, feia temps que no et venia a llegir amb la calma que requereix la bona poesia. Veig que darrerament has penjat força textos. Tinc feina per anar fent, menjar per assaborir sense presses i sobretot mastegar poc a poc, cal pair bé.
    Avui m'he quedat amb el teu epitafi solemne. Com sempre, apareix el poeta que ets amb honestedat, et construeixes amb el teu vestit habitual de sonet, que pot anar variant de colors, però que, francament, t'està fet a mida. Però et diré una cosa, t'he anat a veure també en el teu recent naufragi, on he de tornar per reposar-hi més estona, i quan trenques aquesta estructura aquest mateix poeta sembla expandir-se per nous camins molt interessants.

    salut

  • Epitafis...[Ofensiu]
    F. Arnau | 27-06-2007 | Valoració: 10

    Molt bona la teua aproximació a la Literatura dels epitafis, amb l'eina del Sonet que tan bé domines.
    Al món dels escriptors hi ha epitafis memorables, i també entre la resta d'artistes, com el que destacava l'amic Jaume de Grouxo Marx, conegut arreu del món. Jo et vull deixar aquest de l'escriptor de Sueca Joan Fuster, que pense deixa la seua impronta d'ironia, que tant el caracteritzava, (cite de memòria):

    "Ací jau JF, un home que va deixar aquest món igual que va viure; sense ganes..."

    Una forta abraçada!
    FRANCESC

    PS I quan el tingues enllestit ens el fas saber...

  • M'agrada[Ofensiu]
    hipocrates | 26-06-2007 | Valoració: 10

    M'agrada molt aquest intent d'epitafi. Té molt ritme, quasi és musical, encara que una mica trist. I em sembla molt sincera la confessió sobre la recerca de la transcendència. En fi, felicitats. Entre tu i uns altres em fareu venir ganes un dia de posar-me a escriure de veritat.

  • Dèria d'escriptor[Ofensiu]
    Anagnost | 23-06-2007 | Valoració: 10

    Aquesta és la dèria dels qui escdrivim coses: aferrar-nos als mots, perquè estam convençuts que ens sobreviuran més enllà de l'arbre que un dia plantàrem, i més enllà dels nostres propis fills.
    Groucho Marx, segons diuen, volent o no transcendir, es va decantar per aquest epitafi: "Disculpin que no m'aixequi", i bé es veu que aquelles paraules carregades de sarcasme ens ha arribat més robustes que la majoria d'elements de l'univers material de Groucho.
    De moment, només n'has escrit traces, de la frase improbable, segons confeses en el sonet. Quan la tenguis enllestida, si l'arribes a trobar, estaria bé que ens la fessis saber (si vols).

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145372 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).