A la teva absència (Dedicat a Miquel Martí i Pol)

Un relat de: ROSASP

Avui m'he perdut
en els teus versos,
plens de vida,
plens d'absències.

Quin brollador inacabable
de paraules i somnis,
han estat les teves mans.

Ara et llegeixo
i et retrobo,
senzill, amb un somriure
obert i el cor a l'abast.

Quina ofrena més valuosa
ens has deixat.
Allí on tots quedem reflectits,
on s'amaguen les fórmules
per esdevenir lluitadors
i esperançats.
Per saber viure i morir,
sense gran rebombori
ni gran terrabastall.

Poc a poc
trobem missatges entre línies
i coratge en les puntes dels dits.
I a la fi, el record de sentir-nos
units i lliures
d'estimar qui som, què som
i d'on venim.

Comentaris

  • jaumesb | 07-04-2006

    bevem de Pol
    no sols de la seva poesia, també de la seva vida, dels seus ulls, del seu amor

  • Rosa...[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 06-04-2006 | Valoració: 10

    No sabia que tenies aquest poema, i m'he sentit estúpida per no haver-lo descobert abans. El Miquel va marcar a moltíssimes persones, i jo també sóc una d'elles.

    M'agrada aquest poema. És senzill, com ell. És proper, és tendríssim, és immens en la seva petitesa. Has copsat aquelles coses més belles del poeta i les has reunit en uns pocs versos que tenen moltíssima força.

    Nomenes el seu somriure, i és el que més recordo d'ell. El dia que el vaig conèixer, a la facultat, el seu somriure va ser capaç d'eixugar les meves llàgrimes massa emocionades.

    "Per saber viure i morir,
    sense gran rebombori
    ni gran terrabastall."

    Aquests versos el defineixen tan bé, passant desapercebut per la vida, però deixant una ofrena d'allò més vaulosa.

    Et felicito, Rosa, per aquest poema tan bell. Per aquesta sesibilitat tan exquisida. Per aquests versos, que fan sortir un somrís del bell mig de l'enyorança.

    Una abraçada.

    Salz.

    P.S. M'has emocionat. Tens màgia a l'ànima i poder a la punta dels dits.

  • Absència[Ofensiu]
    George Brown | 13-02-2005

    "M'agradaria que aquest poema tingués el teu nom.
    Però el teu nom és ja absència".

    una abraçada,
    Jordi.

  • Jo també li he escrit[Ofensiu]

    Si et fa ganes de llegir-me, jo també tinc dos poemes publicats dedicats a Miquel Martí i Pol.
    Comiat, el vaig escriure en assabantar-me de la seva mort i Et seguim recordant, dedicat en el primer aniversari de la seva mort.
    Una abraçada
    Josep

  • Molt bonic![Ofensiu]
    Trena | 07-12-2004 | Valoració: 9

    No fa ni una setmana des que jo també em vaig perdre en els versos de Miquel Martí i Pol. De tant en tant em ve de gust llegir un poema seu. Triar-ne un a l'atzar i deixar-me'n molts per tots els altres dies. I m'encanta veure que hi ha gent que, en llegir-los, també se li desperti quelcom per dins. I en el teu cas, que et motivi a fer poemes com aquest. És molt bonic!

  • M'agrada que el poeta...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 07-12-2004 | Valoració: 10

    recordi al nostre estimadíssim poeta del poble.

    El nostre estimat Miquel Martí i Pol;
    el poeta que més m'ha influenciat amb els seus meravellosos versos,
    i que ara tu, Rosa, has tornat a recordar amb el teu homenatge poètic i sincer,
    i amb les teves millors de les paraules.

    No em queda més, que donar-te l'enhorabona,
    i que segueixis escrivint i que no paris mai.

    Gràcies per fer-lo recordar amb aquest preciós poema.

    Jo, com en Josep Bonnín, també en tinc tres poemes dedicats :

    -MARTÍ I POL
    -LLARG POEMA DEDICAT A MIQUEL MARTÍ I POL
    -LA PÈRDUA D'EN MIQUEL

    Estan penjats al web;
    ja ho saps, si els vols llegir, endavant!!

    UNA FORTA ABRAÇADA ROSA!!!!

  • Impressionant...[Ofensiu]
    Llibre | 07-12-2004

    la dolçor que traspua cadascuna de les teves paraules. Impactant la força amb què les transmets. Increïble la capacitat d'oferir-nos el record i la veu silenciada d'un gran poeta.

    Jo també l'he inclòs als meus preferits.

    Gràcies per aquest poema-homenatge.

    LLIBRE

  • Preciós[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 07-12-2004 | Valoració: 9

    Rosasp, descrius a la perfecció i amb unes paraules plenes d'amor i tendreça, el que molts sentim per el llegat de Miquel Martí i Pol. Ell sempre es mantindrà viu en els seus versos deixant una guia per tots els poetes, com vaig deixar dit també en un poema que li tinc dedicat.
    T'afegiré als favorits, ja que duc la dèria d'anar arreplegant tots els poemes dels relataires dedicats a aquell gran poeta.
    Una aferrada pel coll.
    Si algún dia vols parlar amb mi. El meu email és jkeops@hotmail.com
    Una aferrada pel coll

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644427 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")