TERRA DE HEROIS

Un relat de: Gemma Matas

Viles cremades arreu
Catalunya fumeja...
La volen condemnar a mort,
li volen arrencar la vida!

Saquejar-la, humiliar-la,
omplir-la de patiment...
però l’enemic no sap,
que mai perdrà la dignitat.

Han fet caure Barcelona,
l’enemic se sent victoriós.
Han ensorrat les muralles,
destrucció, morts, horror...

Olor de sang a l’ambient,
esglai aquí i allà,
però la nostra terra segueix viva
aguantarà el temporal.

Ha superat el pitjor,
el cor segueix bategant.
Catalunya aixeca el cap
tornarà anar endavant!




Gemma Matas

Comentaris

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / Benvolguda Relataire:

    La teva obra, presentada a la convocatòria “Somnis Tricentena-ris”, ha estat seleccionada per formar part del volum recopilatori que recollirà totes les obres finalistes. Els beneficis d’aquesta publicació seran destinats a la Marató de TV3 2014, dedicada a les malalties del cor.

    És per això que et demanem que ens facis arribar, al més aviat possible, l'autorització perquè sigui inclosa al recull (Data màxima: 30 de setembre).

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça concursos.arc@gmail.com, el text que adjuntem al final d'aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos

    - - - - - - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement ........................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure l’obra ...................................................................................................
    de la qual en sóc autor/a, en el recull "Somnis Tricentenaris".

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    Data .......................................

  • panxample | 07-09-2014 | Valoració: 10

    Oh, i tant! que sí. Fa tres-cents anys que ho intent, no ho aconseguiran.
    Avant! Sempre avant, un gran poema.

  • Sí, Gemma.[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 03-09-2014

    Per molt que ho intentin mai aconseguiran acabar amb nosaltres.
    M'ha encantat.

    Aquest matí ja t'havia fet el comentari però el meu ordinador feia el "tonto". Disculpa'm si et surt dues vegades.
    Un petó.

  • Ben clar[Ofensiu]
    Materile | 01-09-2014 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt, en poques paraules ens ensenyes 300 anys d'història, de penúries, enganys, saquejos i humiliacions. Felicitats.

    Materile

  • Sempre...[Ofensiu]
    AVERROIS | 30-08-2014 | Valoració: 10

    ...hem estat un pas per davant de la resta de l'Estat. La nostra nació és capdevantera en idees i en fets. Sempre s'ha intentat pactar i sempre hem sortir escaldats. Les nostres paraules les han trepitjades per posar el canons a sobre i disparar per borrar la nostra realitat, que som una nació. El dia que per fi vulguin parlar s'adonaran que hem estat perdent el temps, tants anys!
    Seny i rauxa! La combinació de les dues coses ens portarà a on volem anar, a ser nosaltres mateixos.
    Una abraçada

  • 1714 ?[Ofensiu]
    Annalls | 30-08-2014

    ...Aquest llibre em va ensenyar molt de la nostra historia, el teu poema sembla un xic com si estés inspirat en ell... es increible el que va resistir Barcelona, el poble obligant a la Generalitat a lluitar i amb tan pocs recursos ... que difícil els hi van posar !!!
    La dignitat més aviat ens la fan perdre els mateixos catalans que comencen per larlar el castella i deixar de banda la seva llengua, la seva identitat...

    Anna

    Bon 11-S-2015

  • Passió[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-08-2014 | Valoració: 10

    Un poema apassionat, escrit amb el cor, el cor bategant. Una lliçó d'estima, malgrat les dificultats constants. Si caminem malgrat tants Borbons, anem bé. I anirem millor. Una abraçada Gemma.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Gemma Matas

Gemma Matas

31 Relats

136 Comentaris

32385 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Primerament, vull comentar que totes les meves dades corresponen a Gemma Matas Gustems. Hi va haver un problema de clau d'entrada i he hagut de fer aquesta pàgina nova .

Com m’imagino que tots els que som relataires, m’agrada molt escriure, cada vegada més i valoro molt els comentaris que vaig rebent.

​L'opinió del companys ajuda a anar aprenent, a corregir errades de narrativa on et pots haver confós, a reflexionar i a desenvolupar la imaginació, així com també és molt interessant llegir relats que vas trobant aquí i allà, anar ampliant el cercle de coneixença de relataires i descobrir cada cop més el gran món ​que ens ofereix​ la literatura.

Estic molt contenta de formar part de RELATS EN CATALÀ, crec que és una web molt important per tots els que ens agrada escriure i que no ho fem per l’afany material de guanyar-hi diners.