Recaiguda

Un relat de: Victre
Puja al terrat i seu amb els peus penjant a l'abisme.

És tan feliç, que no creu que pugui ser-ho més. I això l'ha fet pensar que suïcidar-se ara, seria una bona manera de deixar aquesta vida en el millor moment.
Mira cap avall, calcula on cauria si decidís tirar-se, i es mou un metre cap a la dreta per no caure just a l'entrada de l'edifici.
Tampoc vol tocar la pera a tots els veïns, i que ningú pugui entrar ni sortir de l'edifici fins que aixequin el cadàver.

Obre el paquet de Malboro, i decideix que en fumarà un i es llançarà.
Fa tants anys que no fuma -va arribar a fumar tres paquets al dia-, que les primeres calades tenen un gust repugnant, però segueix fumant per allargar l'instant, ja que quan se l'acabi s'acabarà tot.
En el moment més feliç de la seva vida.
Un final sublim.

Però quan li queden només dues o tres calades, apareix pel terrat el veí del quart, que en veure'l, comença a còrrer i salta al buit just un metre a la seva esquerra.

No pot evitar mirar cap avall i veure el cos just davant de la porta d'entrada de l'edifici. Ara ningú podrá entrar ni sortir fins que vingui el jutge de guàrdia.

Què hi farem, el veí del quart li acaba de destrossar el moment més feliç de la seva vida. Així que s'encén una altra cigarreta i calcula si quan s'acabi el paquet, ja hauran retirat al cadàver per poder anar a l'estanc.

Comentaris

  • Felicitat relativa[Ofensiu]
    Biel Kramt | 23-06-2017

    Es deixa ben clar que la felicitat és relativa. M'ha agradat.

  • Gràcies[Ofensiu]
    Victre | 21-06-2017

    Moltes gràcies a tot per comentar!

  • Cinisme i...[Ofensiu]
    Montseblanc | 16-06-2017

    ...ironia, però fa esborronar el que hi ha de fons... Molt bo.

  • Un relat original...[Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 16-06-2017 | Valoració: 9

    ... sobre la vida i la vulgaritat de viure sense gaires pensaments.

    M'ha agradat com es mira el protagonista el suicidi com si fós una cosa sense molta importància, m'ha semblat curiós, com si volgués donar-se importància.

    Ens veiem per aquí. Salut.

  • Vicis[Ofensiu]
    SrGarcia | 15-06-2017

    Fumar és un vici, voler ser el protagonista a tota costa també. M'ha agradat.

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

95987 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.