Fracàs

Un relat de: Victre
A aquestes alçades, crec que tots estem d’acord que ser pare no és fàcil.
Ser pare d’un nen que practica esport ho complica tot una mica més, ja que l’esport -on perdre forma part del joc-, ens fa connectar amb antigues derrotes personals que crèiem oblidades.

I la meva sensació és que cada vegada ho fem pitjor. Segurament el món que ens ha tocat viure no ajuda.
El món que vivim ens amenaça amb suposats missatges de superació personal (“si vols, pots”, “no limit”, “no pain, no gain”) que l’únic que fan és culpabilitzar-nos del suposat fracàs i prioritzar el resultat sobre el trajecte.

Però hem de ser sincers i reconèixer que els pares tampoc ajudem. Amb la nostra motxilla emocional a vessar, massa sovint la buidem sobre el camp on juguen els nostres fills com si ens hi anés la vida.
I és cert que ens hi va la vida, però la vida que es juga en aquell partit és la dels nostres fills. La seva vida futura i la seva capacitat per seguir surant després de cada onada de males noticies.

No sé vosaltres, però jo tinc una llarga llista de coses que he volgut fer però no he pogut. I espero que els meus fills, amb els anys, vagin escrivint la seva pròpia llista de fracassos.
I educar hauria d’ésser acompanyar-los en la generació d’aquesta llista, i centrar-se en la columna que hi ha a la dreta de cada fracàs, on s’apunta què has après de cada fracàs i què fa que cada vegada fracassis millor i més a gust.

Comentaris

  • Gràcies!!![Ofensiu]
    Victre | 29-12-2018

    Carai!!!!
    Moltes gràcies pel comentari!!!

  • NO ES POT DIR MILLOR[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 24-12-2018 | Valoració: 10

    Ni una coma em sembla fora de lloc.

    Sóc pare i avi.

    En el paper de pare vaig intentar fer-ho el millor possible.

    Amb la perspectiva dels anys crec que justament és això el que cal fer ' intentar fer-ho el millor possible.'

    I evitar judicis que hores d'ara no tenen sentit.

    Gràcies.

  • NO ES POT DIR MILLOR[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 24-12-2018 | Valoració: 10

    Ni una coma em sembla fora de lloc.

    Sóc pare i avi.

    En el paper de pare vaig intentar fer-ho el millor possible.

    Amb la perspectiva dels anys crec que justament és això el que cal fer ' intentar fer-ho el millor possible.'

    I evitar judicis que hores d'ara no tenen sentit.

    Gràcies.

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96882 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.