Què puc fer, Senyor?

Un relat de: Llibre
Ell era un nen quan el vaig conèixer: temerari, presumptuós, desafiador... de vegades un xic irreverent. Ens vam fer molts amics, fins que un dia va desaparèixer de la meva vida.

El vaig retrobar la setmana passada convertit en tot un home: alt, atlètic... i encara un xic desafiador. Jo m’havia arribat al poble veí per denunciar els anònims que rebia d’un temps ençà. Primer no havia fet cas a aquelles notetes absurdes, però carta a carta el neguit es va instal•lar dins meu i vaig decidir anar a la comissaria. I allà estava ell: tot un sergent dels Mossos d’Esquadra.

El vaig tornar a veure just ahir, quan va venir a la parròquia per confessar-se: es declarava autor dels anònims i prometia, amb una fredor horripilant, ser fidel a les amenaces.

I què puc fer, Senyor? Què puc fer?

De jove vaig pecar en sucumbir al plaer de la carn, però el seu cos d’adolescent era tan bell! M’ha recriminat l’abús, m’ha insultat per la meva lascívia... però jo l’estimava i em pensava que li agradava!

Ara ja sóc gran. Damunt les meves espatlles carrego molts anys de privacions i repressions, tinc una molt bona reputació com a mossèn... Què puc fer, Senyor, si he de respectar el secret de confessió? Què puc fer sinó callar i esperar la mort entre les seves mans irreverents, esperar el cruel assassinat que m’ha explicat amb tot luxe de detalls, com un anunci malèfic, rere la reixeta del confessionari?


(13-febrer-2011)

Comentaris

  • Impactant[Ofensiu]
    Karles | 16-10-2011

    M'ha agradat molt, és un relat que té la grandesa de ser concís i breu en extensió i profundament impactant en el contingut. Felicitats!

  • Publicació de “Secrets”[Ofensiu]

    Benvolguda relataire:
    Des de ARC estem treballant per publicar un llibre recull amb els finalistes seleccionats al “Concurs ARC de Microrelats 2010. ARC A LA RÀDIO” (Secrets), i desitgem poder comptar amb el teu relat per la seva inclusió en aquest llibre.

    Agrairem que et posis en contacte amb l'Associació per rebre més informació per correu electrònic a: associacio.relataires@gmail.com indicant el tema: “Publicació Secrets”.

    Cordialment,
    Junta de l'ARC

  • Lliurament premis "Concurs ARC de Microrelats 2010. ARC A LA RÀDIO"[Ofensiu]


    Benvolgut relataire:

    Com a participant en el “Concurs ARC de Microrelats 2010. ARC A LA RÀDIO” (Secrets), i pel fet d’haver estat seleccionat en un dels tancaments mensuals, voldríem recordar-te que el lliurament de premis tindrà lloc el proper dissabte 10 de setembre de 2011, a les 7 de la tarda, a la localitat d’Argentona (Saló de Pedra, carrer Gran 61).

    En breu penjarem aquesta informació a la nostra web.

    Esperem poder comptar amb la teva assistència en aquest acte i la teva participació en la convocatòria del present curs (temàtica que anunciarem el dia del lliurament de premis).

    Cordialment,

    ARC (Associació de Relataires en Català)

  • Que: què puc fer?[Ofensiu]
    Jaume VINAIXA SOLÁ | 31-05-2011 | Valoració: 10

    ...Jo t´ho diré el que pots fer: Alliberar-lo del crim que vol fer per culpa teva. Com?
    Li demanes la pistola i et fots un tret al cap. Ell alliberat..., tú alliberat... i alliberats tots els nostres infants!

    Magnífic relat. Curt, però, amb sorpresa impactant. Hi ha autors consagrats que necessiten 500 pàgines per desembolicar la troca. Bé, n´hi ha alguns que en necessiten fins i tot 1000.
    Felicitats u una abraçada.
    Jaume

  • MICRORELAT SELECCIONAT (Concurs ARC de Microrelats “ARC A LA RÀDIO” 2010)[Ofensiu]


    Enhorabona!

    El programa Històries, de Ràdio Argentona, i l’Associació de Relataires en Català (ARC) han triat el teu relat com a microrelat seleccionat del mes de febrer de 2011.

    Gràcies per participar,

    ARC

  • molt ben[Ofensiu]
    Gilet56 | 23-02-2011 | Valoració: 9

    estructurat. Amb la durada precisa. Trobo que no hi sobra ni hi falta res.
    Enhorabona

  • Perfecte[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 15-02-2011

    Molt ben estructurat, i de lectura deliciosa.
    Gires molt bé el mitjó de la història que ens narres, canviant el nostre suport a la víctima inicial, per rebuig cap a la mateixa persona, fins el punt que acceptaríem com a correcta la execució de les amenaces, però imagino que mai les durà a terme.
    Allò de la venjança i el plat fred.

    Molt ben resolt el micro! Felicitats!

    Ferran

  • Correcció[Ofensiu]
    aleshores | 15-02-2011

    "Tenen com a inversemblant o impossible"

  • Confessió pública[Ofensiu]
    aleshores | 15-02-2011

    Sembla desprendre's del text que el personatge protagonista o bé qui l'ha ideat, tenen com a versemblant o possible que l'autor del crim d'abusos a menors - que ara li retorna al protagonista convertit en tsunami - es podés lliurar al jutge.

    És més, l'abusador no té molta consciència del que ha fet però si, en canvi, de la obvietat d'haver-se'n d'amagar i ha dut una vida "normal" desprès.
    Una confessió pública podria lliurar a víctima del seu passat, però primer cal un reconeixement intern de la conducta abusadora per part del protagonista, sinó seria un acte teatral, només,...i per tant sense valor.

    Dit això també he d'afegir que m'han educat els capellans (6 anys intern) i mai hi vaig veure o intuir cap episodi d'aquesta natura (potser eren gent que no vivia reclosa, és a dir, en un ambient tancat i viciat) per part dels capellans que vaig tractar.

    Felicitats pel relat que està molt ben construït!

  • Ben trobat[Ofensiu]
    Naiade | 15-02-2011 | Valoració: 10


    Un relat ben actual. Descrius un tema molt trist, cada dia es descobreixen antics abusos i se ni sumen de nous. Un tema que s’ha de perseguir.

    Una forta abraçada

  • F. Arnau | 15-02-2011

    Magnífic relat amb un desenllaç ple d'angoixa, sobretot per al seu protagonista...
    Salut!

  • Bolet | 14-02-2011 | Valoració: 10

    m'ha agradat molt

  • Molt de suc...[Ofensiu]
    free sound | 14-02-2011 | Valoració: 10

    ....abusos de poder, tortures, violència d'estat, enganys...tot són abusos...
    Bona barreja i perfecte relat (sempre pot ser d'actualitat...i de manera perfectament criticat...)
    Gràcies.

  • Curt però deliciós[Ofensiu]
    joanalvol | 14-02-2011 | Valoració: 10

    De rabiosa actualitat. Molt ben trenat i amb un final que s’ensuma tràgic però just.
    Una abraçada, Silvia
    Joanalvol

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Llibre

160 Relats

1347 Comentaris

287628 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Hola a tothom!

Què faig? M'enrotllo i us explico coses o ho deixo córrer?

Millor ho deixo estar i us indico l'enllaç cap a la meva web, on també trobareu la meva adreça de correu electrònic: Sílvia Romero i Olea


Sílvia Romero