Quan "Malgrat" no és un adverbi

Un relat de: rnbonet

Refiar-se'n del destí? I tant, pare! Si no fos així, com haver-me casat amb la Pasquala? Que no recordes el convit? Sí, pare, sí... Que fou a Malgrat de Mar, pare, sí,...! Que no te'n recordes d'ella? Ai, la Pasquala...! Sí! Després d'aquelles vacances al Principat, pare...! Què ja caus? I jo, com vaig caure...! Que com si la veiesses, ara? I jo, recollons! La veig tota sencera com unes mans menudes, vermelles. Amb un ressò càlid, ferm, sanguini. Unes mans d'anar per casa. De fer tots els menjars. D'escurar tota la vaixella. De cosir mitjons. De llevar la pols. De planxar. Samarretes, camises, pantalons, llençols, calçotets... Tot el que hi era a l'abast, a casa, ho feien aquelles mans.

I a les nits, incansables, continuaven fent la seua. Tocamentes, fregament d'allò més tendre, polze i índex per la punta. Càlides i suaus, embolcallaven amb les seues carícies el jo més íntim, fins que esdevenia erèctil. Amb una tècnica innata, no estudiada, diferent cada vegada, jocs de mans. Ara, un aleteig de dits. Després, una pressió forta. De sobte, ambdues. Una prement la base; l'altra, juganera amb la part alta. Insuportable! I llavors em transmetien aquella rojor de foc, fins que tots el meu cos estava acalorat, neguitós. Amb un desig immens. De tot allò que l'ama d'aquelles mans volgués i proposava. A la fi, l'erupció del volcà amb lava blanca, semblant als tubs de dentifrici, la qual aprofitaven aquelles mans com crema miraculosa per continuar el seu treball diari. Pastosa, lluenta, sense cap engruna. Miraculosa. L'única que usaven. Ella m'havia dit més de mil vegades i de mil maneres que no calia malgastar en cosmètica.

Que si creuré en el destí, pare? Ben clar i ras t'ho dic: Sempre, pare, sempre! Si no hagués segut pel malaurat destí, pare... com haver-me-la ‘lligat' en matrimoni?

Comentaris

  • Clar i ras t'ho dic[Ofensiu]
    Frèdia | 10-11-2006

    La Pasquala és encisadora, vénen ganes de provar la crema de mans miraculosa i el destí no necessita adjectius ni adverbis, en un relat irònic, esquitxat d'imatges descrites amb un lèxic riquíssim. Tal com diuen abans els companys: "Mestre, tota una joia cromàtica".

  • Encara no t'ho he dit mai,[Ofensiu]
    pivotatomic | 19-10-2006

    Mestre, però una de les coses que envejo del teu estil és aquesta capacitat per explicar una història, sencera i complicada, a base de petits detalls, d'insinuacions. De saber com treure-li el suc a una sola frase i no haver de ser tan lineal com un servidor, que quan vol explicar una cosa l'ha de descriure i no hi ha més collons...

    Cal que et digui que ha estat un plar, un cop més?

  • Carles, sí que ets provocatiu, jeje.[Ofensiu]
    gypsy | 08-10-2006

    home, jo ja donava per suposat que el relat es situava en un temps més llunyà, on era ben normal esperar això de les dones, de les nostres mares i avies i podem seguir tirant enrere...

    Boneet, no em diguis ara que això és actual, que aleshores m'agafa algo, jajaja.

    petonassos a tots dos.

    gypsy

  • Hola![Ofensiu]
    Carles Malet | 08-10-2006 | Valoració: 10

    Només per ser una mica provocatiu, m'ha sobtat que els tres comentaris anteriors vinguin de dones, i que en cap cas es mencioni que, potser, el relat destil.la un xic de masclisme històrico-rural. De la Pasquala s'espera només que sigui excel.lent a les feines de la casa, i a les tasques amatòries ....

    Conyes apart, el relat l'he trobat excel.lent. original, curt, intens, i amb ritme.

    Salutacions i fins aviat!

    Carles

  • ai, ramon[Ofensiu]
    gypsy | 07-10-2006 | Valoració: 10

    quina meravella, noi, xicó!
    Aquesta quotidianitat tan teva, aparentment senzilla, tu la fas obra d'art, joia cromàtica amb matisos i una riquesa de recursos envejable.

    Tens la mesura justa per fer un relat rodó, que no hi manqui ni hi sobri res. Costa prou!.

    petonassos!

  • Hola![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 07-10-2006 | Valoració: 10

    Ja et vaig comentar una mica el teu relat. però volia deixar constància de que em va agradar molt i el trobo molt bon relat. Em va costar molt decidir-me, hi havia un bon grapat de bons relats...

    Petons noi!!

  • Erèctil humor[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 06-10-2006 | Valoració: 8

    imatges càlides i ven creades, que ens porten a un breu relat de gran inteligència i fi humor, com sempre, molt bo. Felicitats...

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357318 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!