PUTO SANT JORDI

Un relat de: Jordi Abellán Deu
Un altre any celebrem la diada
d’aquell sant que el meu nom porta
i al que, per cert, detesto pel que té
de falta de consciència ecològica.

Mira que fer sant a aquell que
va exterminar l’últim dels dracs!

Més parlem de llibres i roses.
Se suposa que va d’això al capdavall.

Com cada any els carrers s’ompliran
de parades de roses i obres impreses,
al voltant de les quals s’hi amuntega,
com mosques que a la merda van, la gent.

No m’hi busqueu pas que no hi seré.
Compraré la rosa a la gitana fosca de pell
que posa la paradeta a la cantonada.
O millor! Del roser jo la tallaré.

I pel que fa al llibre... Ai! El llibre...
De les multituds que s’apleguen ansioses
buscant l’autògraf del presentador de tele
en autor reconvertit, suposadament...
que falta saber si allò que signa
ha sortit del seu cap o de la seva ma,
en penso fugir sense miraments.

No! No aniré a comprar cap obra,
que acabi agafant pols als estants,
per a complir amb una tradició que,
a força de ser venuda,
s’ha convertit en prostituta
que ven l’embolcall i l’essència ignora.

Digueu-me descregut o el que vulgueu.
Ja sé jo qui soc i m’entrarà la crítica
per una oïda mentre per l’altre en surt.

Qualsevol dia, en el que jo pugui
llegir amb calma la contraportada
sense que ningú per darrere m’empenti;
en el que pugui valorar el pes
i la vibració que el paper transmet,
sens dubte serà millor que aquest.

Comentaris

  • Rambla Catalunya nº 6[Ofensiu]

    Oblidava dir que tinc entès que Relats en català muntarà parada a, per Sant Jordi, a la Rambla de Catalunya nº 6. Bona ocasió per exposar els nostres suggeriments als que fan possible aquest bloc.

  • Flairós S.Jordi.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 22-04-2018 | Valoració: 10

    El titul del relat el trobo una mica fora de lloc, més propi d'un "nini barriobajero" que no pas d'un relat com el que presentes, ep! que consti que això una apreciació personal meva. Pel que fa al relat m'adic a tu en la forma i el contingut. La jornada de Sant Jordi s'ha prostituït de tal manera que els que som sentimentals de mena enyorem quan aquesta diada era més selecta. Ara, vagis on vagis, et claven la rosa als morros. Per això recomano comprar-la a les floristeries de tota la vida que són les que paguen impostos i estan al peu de canó tot l'any. Jo, com cada any regalaré la rosa de roser de marge o de jardí. Perquè encara que siguin guerxes, curtes i punxants... Aquestes si que fan sentor a rosa i es desclouen com la mare la naturalesa mana. I pel que fa als llibres, n'adquiriré aquell que sigui menys mediàtic i més acord al meu tarannà... Perquè malgrat que la festa s'hagi, com acabo de dir suara, prostituit força. El Sant Jordi és la festa que ens identifica com a poble culte i civilitzat. Salut, Nil.

l´Autor

Foto de perfil de Jordi Abellán Deu

Jordi Abellán Deu

149 Relats

250 Comentaris

102123 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
M'agradaria dir que sempre m'ha agradat escriure. Però no puc.

Vaig començar a escriure petits pensaments en forma de pretesos poemes, i dic això de pretesos perquè no em considero poeta, quan ja tenia algun que altre anyet.

El que si vull que sapigueu, és que escriure m'ha ajudat molt a intentar, que no aconseguir, posar d'acord el garbuix de dalt del sostre, si preferiu la part pensant, amb la part que batega, "boom, boom, boom.", que diu el Peter Gabriel en la seva meravellosa cançó Solsbury Hill.

En fi... Que potser abans de morir alguna cosa hauré après i de moment estic content amb intentar-ho.

Una abraçada relataires.

Jordi


P.D.

Algun cop he pensat en comentar algun dels relats que llegeixo d'una forma més personal al relataire. Potser algú de vosaltres pot haber-ho pensat al llegir alguna cosa que jo hagi escrit.

Només per si voleu us deixo una adreça de correu electrònic pel que vulgueu comentar, dir, criticar, o el que sigui que us vingui de gust.

jordiabellan@gmail.com