Pare

Un relat de: aglaia

Estimat senyor jutge:

Això que sa il·lustre senyoria està llegint és carta informativa del meu estat actual. M'acabo de suïcidar. Mentre escric aquesta carta tinc al meu costat una navalla d'afaitar i la banyera fins a dalt de tot d'aigua calenta.
No m'he suïcidat per què sí. Tothom, quan se suïcida, té algun motiu, raonable o no. I jo també en tinc un. Us el redactaré aquí, perquè vostè en pugui treure unes conclusions prou clares.
M'he suïcidat per culpa del meu pare. El meu pare és un bevedor compulsiu i un maltractador de primera classe. A mi mai m'ha fet gaire cosa, un parell de galtades i algunes patades ben fetes quan no trec bones notes al col·legi. Però el que més mal em fa son els maltractaments que li fa a la meva mare.
A la meva mare la pega cada dia, i sobretot a les hores de menjar. Disfruta pegant-la i que jo hi sigui present quan la maltracta. Però no només li posa la mà a sobre, també la maltracta psicològicament. Li fa amenaces de violacions, amenaces de mort, amenaces de vendre-la a màfies de prostitutes.
La meva mare mai no ha dit res per por de que aquell dèspota encara li faci més mal de que ja li ha fet.
Jo m'he suïcidat per culpa del mal ambient que ell provoca, les tensions tan insuportables de cada dia. Aquell sentiment tan amarg d'empassar llàgrimes, aquell sentiment tan horrible de culpabilitat incomprensible, aquell odi profund quan te n'adones que per les teves venes i corre la mateixa sang d'un ser tan menyspreable com és el meu pare. Per això he decidit morir dessagnada, per a treure'm la meva sang paterna de les venes. Sé que matant-me d'aquesta manera també em trauré la meva sang materna, però en algun sentit també odio la meva mare, perquè mai ha dit res referent als maltractaments rebuts.
Senyor jutge, ara vostè ja sap per què m'he suïcidat, i és possible que pensi que la meva raó és una bajanada, però si vostè hagués estat al meu lloc, entendria perfectament com em sentia.
Espero que la meva mort afecti al meu pare ni que sigui una mica, però el que espero amb més insistència és que la meva mare entengui que les raons que he dit son més que suficients per justificar la meva mort.
Per favor, li demano de tot cor que faci una ordre d'allunyament molt eficaç, assistència psicològica i una mica d'afecte per a la meva mare i una cel·la per al meu pare

Atentament:
Maria (anònim) Alonso

12/03/2004

Comentaris

  • Aniversari[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • AnNna | 28-03-2007

    uale, és bo! Sísí, realment està ben escrit, hi ha paraules guais i construccions més guais encara i, no ho sé, la manera com el tema està tractat, des del punt de vista de la filla, canvia la perspectiva de sempre, en què parla la dona maltractada...


    espero que vagis escrivint una mica més, perquè si no ens hi posem això queda aparcat i no pot pas ser! :)



    un petonàs*

  • Molt original![Ofensiu]
    Arbequina | 30-10-2006 | Valoració: 10

    I inussitadament ben escrit per una noia de tretze anys (és el que dius a la introducció).
    Felicitats, m'ha encantat llegir-lo.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • Benvinguda![Ofensiu]
    angie | 28-05-2006

    Ja t'ho han dit tot, relat dur, ben escrit i que et deixa un regust amarg difícil d'empassar.
    Fugir per fugir, potser és millor fer-ho d'altra manera, amb la sang bategant a les temples per la carrera...

    angie

  • Què?[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-05-2006

    Què?

  • Volia dir...[Ofensiu]

    Volia dir que espero llegir més relats teus (no s'havia escrit bé en el comentari anterior)

  • Fortet...[Ofensiu]
    Fredegard Dogwood of Shadydowns | 16-12-2005 | Valoració: 8

    Un relat bastant fortet. Molt interessant la idea del suïcidi per a cridar l'atenció del jutge sobre els maltractament del pare envers la mare. eeo legir més relats teus

  • No deixis d'escriure![Ofensiu]
    Ligeia | 13-12-2005 | Valoració: 8

    El teu relat m'ha sorprès per diferents raons:
    - La fredor amb que expliques els fets i l'originalitat del format. La idea de la carta de suicidi torna el relat més real.
    - La bona redacció del text. Generalment, avui en dia els nois i noies de la teva edat (suposo que deus fer 2on o 3er d'ESO) no saben escriure amb claredat ni una dedicatòria d'aquelles que s'escriuen a les agendes.
    Moltes felicitats i continua escribint! Et seguiré llegint.
    Per cert, he vist que has llegit i comentat tots els meus relats. Ets la meva lectora més fidel... jajajaja. Moltes gràcies!

  • Lacra social[Ofensiu]
    kukisu | 10-12-2005

    Un tema actual i molt dolorós. Jo penso que la protagonista té una actitud covarda davant dels fets que no haurien de consentir-se de cap de les maneres. Per això m'ha decebut una mica la història perquè crec que hauria d'ajudar la mare a sortir-se'n.
    És realment tràgic, encara que ben explicat.

  • M'havia descuidat...[Ofensiu]
    filladelvent | 10-12-2005

    de comentar-te un petit error: el son del verb ser en plural s'escriu són. Tret d'aquest petit detall, m'ha sorprès la teva manera correctíssima i neta d'escriure.

    -Filladelvent-

  • Una bona carta de presentació[Ofensiu]
    filladelvent | 10-12-2005

    Benvinguda a relats, aglaia.

    Has fet un bon relat d'uhn tema ja potser vist, però ben tractat i amb una prespectiva original: la d'escriure una carta de suïcidi directament al jutge, amb tota la "fredor" i objectivisme que això comporta.

    Bona carta de presentació, se't veu valenta i amb ganes d'explicar coses. Et tindrem en compte.

    -Filladelvent-

  • un relat valent...[Ofensiu]
    Capdelin | 10-12-2005 | Valoració: 10

    una decisió personal arriscada, irrepetible...
    llàstima que amb aquesta decisió... deixes desamparada a la mare que ara ha perdut potser l'única cosa a la que es podia agafar sentimentalment, ha perdut la persona per la qual potser aguantava aquell infern = la seva filla...
    crec que és una decisió egoïsta ( fàcil de dir per un lector lluny de la realitat que la protagonista viu, és clar... )
    crec que en aquests temps iniciadors de la lluita contra els maltractadors, s'han de cremar tots els recursos...
    maleïts fills de puta! qui maltracta una persona, les maltracta totes!!!
    una abraçada!

  • Infern.[Ofensiu]
    Fionn | 10-12-2005 | Valoració: 7

    Estic d'acord amb Averrois (uala, ho he escrit be?) en que el suicidi no és solució, ja que es com deixar abandonada la mare en la lluita, encara que m'agrada el missatge de "no vull portar la sang d'aquest maltractador" que deixes anar. Sense dubte el més destacable del relat és com expresses l'infern de la violència de genere: amb la veu d'una morta, per això et felicito i donc la benvinguda.

  • un relat molt dur[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 09-12-2005

    i per desgràcia massa real, un dia ja ho vaig demanar, quan serà que ja no tendrem necessitat d'escriure damunt aquests temes ...

  • Quantes...[Ofensiu]
    AVERROIS | 09-12-2005 | Valoració: 10

    ...families es trobaràn en aquest cas. Impotencia, odi, por. El esser humà es capaç de les coses més boniques i dels fets mès terrorífics. Encara que no estic d'acord amb que es suïcidi. La seva mare sufrirà encara més i el seu pare seguirà igual o potser donarà les culpes a la seva mare i la maltractarà molt més. El millor es lluitar i aixì en un futur no gaire llunyà aquesta filla de pare maltractador i mare maltractada s'alliberarà i farà els possibles perquè en altres cases no passi mai.
    Benvinguda/ut a relats. Una abraçada

  • uffff[Ofensiu]
    Yuna | 09-12-2005 | Valoració: 8

    jo si que m'he quedat sense sang desprès de llegir aquest relat, espero sincerament que no estiguis passant per aquesta situació, i si així es, aquí t'esperem tots per llegir-te quan vulguis treure tot el neguit que portes .

Valoració mitja: 8.63

l´Autor

Foto de perfil de aglaia

aglaia

1 Relats

17 Comentaris

1513 Lectures

Valoració de l'autor: 8.63

Últims relats de l'autor