Nit a Palau

Un relat de: Bruixot

No saps si mires quan veus com reculls
uns gotims de sons, que si aquells ganàpies
ho senten, t'enterboliran amb embulls.

I t'envitricolles de batibulls.
I així com n'hi ha que surten de les tàpies,
i cerquen, dius, un llamp de glaç als ulls,

tu, que mors d'afràsia en mil vitralls,
ja no diràs res sinó és de reülls.
Qui et vulgui escoltar, que et faci estralls.


Comentaris

  • el Palau[Ofensiu]
    atram | 09-01-2008

    de la Música ha quedat ben escenificat en el ritme sònic dels teus versos.
    Entre "ulls" i "alls" i un parell d'àpies, com acostumes a fer sovint, en mots monosíl·labs que componen versos sencers "un llamp de glaç als ulls", versos que semblen escrits per a ser recitats com una tonada de carrer per a un joc infantil (o a mi m'ho ha suggerit). I de reüll observes la platea o el galliner, i escoltes els teus versos sonar acompassats, mentre els vitralls coronen una munió de ganàpies.
    Em va agradar ja quan el vaig llegir en el repte, no cal dir que el vaig escollir!
    una abraçada de bon any a tots 3

    atram

  • Com música...[Ofensiu]
    rnbonet | 15-12-2007

    ...de trencadís, amb Muses o sense; amb Palau o a l'aire lliure, en un jardí.
    Música d'aigua i vidre; música irònica, de barrufet Pan.
    I, com sempre, amb un domini bestial de vocabulari i dels ritmes.
    Salut i rebolica, amic!

  • saps?[Ofensiu]
    kispar fidu | 27-11-2007

    ahir llegia el teu darrer repte Pentacle, i va ser curiós perquè després de sentir-te pel Marquet, anava llegint-lo amb el teu ritme, amb aquella gràcia i imaginant-me les teves cares i gests! i em va fer molta gràcia!

    i per cert, el teu repte serà dels que votaré! m'ha agradat! ;)


    com va anar el dinar?
    ens veiem per aquí i en alguna altra trobada!

    que vagi bé,
    Gemm@

  • Provocació[Ofensiu]

    M'encanta la desmesura envitricollada de tots i cadascun dels teus versos, no sempre per altra banda intel.ligibles per al comú dels mortals. L'estètica per damunt de l'ètica? En tot cas una gens ascètica poètica la que ens regales per al gaudi declamatori que es mereixen els teus poemes. Per cert, els ulls burletes de la fotografia fan joc amb el contingut dels teus escrits!

    Salutacions efusives.

    Antoni.

  • M'has deixat afràsic...[Ofensiu]
    franz appa | 02-11-2007

    (...Mot que no sé si existeix).
    Es tracta de tot un exercici de semàntica i, com bé diu el comentari anterior de Sergi, de musicalitat.
    Estrambòtic i reeixit. T'imagino declamant-lo amb veu alta enmig d'una reunió de lletraferits mig ebris, de paraules, d'imatges i d'algun licor noble.
    Salut,

    franz

  • Poesia...[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-11-2007 | Valoració: 10

    ...incomprensible per a mi però tan musical...

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211941 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.