MARE, ARANYA

Un relat de: kefas
Mare, aranya

Me la miro per la dreta
per l'esquerra i per davall
i ni enlloc hi veig cap teta
ni cap pista ni detall
que permeti que un poeta
pugui bastir un enfilall
de versets que obrin la veta
d'un poema  dels d'abans
que transformi una aranyeta
en matriu d'éssers humans
Potser és que ara es fa l'estreta
la musa dels catalans
i no vol fer la punyeta
als digníssims ciutadans
que s'ofenen com bergants
quan els dic en to foteta
que en sentir mare i aranya
em ve al cap el nom d'espanya

Comentaris

  • Sorprenent[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 23-11-2022 | Valoració: 10

    Un poema que té tota la poètica de l'acudit. Quan comença, vas acumulant una sèrie d'elements que fa que et construïsques i reconstruïsques interpretacions possibles fins que desemboques en un desenllaç interpretatiu inesperat. Enhorabona per aquesta xicoteta obra d'enginyeria.

  • Molt bo[Ofensiu]
    MariaM | 01-11-2022 | Valoració: 10

    ".... d'un poema dels d'abans" que m'ha agradat i molt!
    Amb cordialitat.
    MariaM

  • rimar[Ofensiu]
    Atlantis | 12-10-2022

    Has agafat unes quantes paraules i n'has fet un verset. Com que tens l'habilitat de saber rimar i l'enginy amb donar la volta a les coses...te'n has sortir prou bé. Potser has agafat el tema de la mare-aranya en to de broma, perquè parlar sobre la mare fa una certa por de que surti un poema una mica carrincló i tòpic.

    Espero que estiguis bé perquè fa temps que no apareixes. Jo també he estat uns dies absent perquè això de que et facin fora i entrar i sortir porta ressaca. També per assumptes personals ( hi ha vida fora..).

    De totes maneres t'agraeixo que participessis en el repte, que no va tenir gaire èxit.
    Espero tornar a llegir-te aviat.

  • Mecano[Ofensiu]
    SrGarcia | 05-10-2022

    Ja em pensava que t'havies mort o que t'havies afaitat el bigoti. Ja veig que no és així, i me n'alegro.
    La poesia no val cap cosa. He llegit poesies teves com a comentari bastant millors.
    Això de fer rimar aranya amb Espanya és de l'estil dels Mecano (un conjunt de música yeyé)

  • Poema inspiradíssim[Ofensiu]
    llpages | 02-10-2022 | Valoració: 10

    Ja em perdonaràs si et dic que la intencionalitat foteta d'aquest poema m'ha recordat els versos de Quevedo "entre una rosa y un clavel su majestad escoja", una subtilesa que titlla de coix sense que l'interpel·lat pugui ofendre's. Mestre, ets un tros de mestre!

  • Fora de concurs[Ofensiu]
    Prou bé | 02-10-2022

    Llàstima, ja t'ho vaig dir, hauria votat la teva originalitat, d'on la treus i la converteixes tan fàcilment (?) en un poema?
    Amb total cordialitat

  • Musa dels Catalans. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-09-2022 | Valoració: 10

    Una bona poesia, enginyosa, sobre l'aranya d'Espanya, amb to burlesc. Ets un artista.
    No puc dir-te més, perquè ho ets.
    Si no em comentes, almenys els dos relats últims, et lleve de "favorit" i no et llig més.
    Fa temps que estic llegint-te. Gràcies per ser un bon artista.
    Cordialment.

  • Aranya punyetera[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-09-2022 | Valoració: 10

    Haig de dir que resultes un provocador i atrevit relataire , però que m'agrada molt com escrius i el que escrius mai em deixa indiferent.
    He gaudit molt aquest poema. Reconec que ets un artista

    Rosa.

Valoració mitja: 10