La felicitat del dia a dia...

Un relat de: onatge

La felicitat del dia a dia...


A la vida
seguim camins,
de vegades
ens perdem
per dreceres,
ens plouen
tempestes, però
sempre surt el sol.


A la vida
vas trobant
companyia, bones
persones i mans
esquerpes...



La felicitat
és una metàfora
i cadascú ha
d'anar desgranant
la seva.


Avui és el seu sant,
no sé si la santa
fa festa per conveni...
De tota manera
avui li desitjo
un bon dia,
i que el vent
infli la vela
d'anar endavant.


De vegades
ens hauríem
de llevar i veure
la vida amb
mirada nova...
I agafar força
per no perdre
mai el somriure.


La riquesa està
en sentir-se bé
amb un mateix,
saber i poder compartir,
tenir una conversa
amb el mar,
volar amb el vent,
escoltar l'eco
del silenci...,
i no creure en res
que sigui una llosa
que ens aixafi el cap.


Que el dia d'avui
tingui empeltades
les il·lusions que
floriran demà.
Qui té la riquesa
de la humilitat
és una gran persona.


onatge

Comentaris

  • Encara[Ofensiu]
    brins | 28-04-2009 | Valoració: 10

    no t´havia llegit aquest poema i m´ha encisat.
    Tot ell respira alegria i positivisme; alça l´esperit del lector.

    Estic esperant que publiquis de nou, espero que estiguis bé i aviat poguem gaudir de nous relats teus.

    Rep una cordial abraçada,

    Pilar

  • Somriure cada mati..![Ofensiu]
    Nyanga | 14-02-2009 | Valoració: 10

    Bon poema com la vida misma!
    Em quedo amb...

    De vegades
    ens hauríem
    de llevar i veure
    la vida amb
    mirada nova...
    I agafar força
    per no perdre
    mai el somriure.

    Ho he pensat moltes vegades, però a vegades es dificil...!
    Gracies pels teus comentaris, una abraçada

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • Qui té la riquesa/ de la humilitat /és una gran persona.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 27-11-2008 | Valoració: 10

    M'han fet pensar aquests vers. Malgrat les benaurances de Jésus (benaventurats els humils...) no és pas aquesta una qualitat a l'alça. I tanmateix, és tan bonic ser humil, amb la humilitat de la senzillesa no de la baixa auto-estima. Me'n vaig a reflexionar-hi una estona més. Petons.

  • Tot això és la felicitat.[Ofensiu]
    Naiade | 25-11-2008 | Valoració: 10

    Una poesia optimista que encara la vida amb valentia, assaborint lo bo que ens anem trobant, rebutjant tot el que ens tregui la llibertat. El més important ho dius tu, sentir-se bé amb un mateix, i això s'aconsegueix donant, compartint, ajudant, estimant.
    M'encanta el tros que dius: conversar amb el mar, volar amb el vent, escoltar el silenci. I sobretot l'ultima estrofa, tan debò sigui així

    Una forta abraçada

  • Jornada rere jornada, mantenint l'esperança[Ofensiu]
    Unaquimera | 06-11-2008 | Valoració: 10

    A la vida... " ens plouen tempestes, però sempre surt el sol!"
    Efectivament, amic meu! Feia quatre dies ens revoltava un tornado i avui soleja a la meva finestra... coses de la vida i dels seus cicles, del dia darrere dia que, tot just perquè és efímer però preciós, té un Encís innegable i que és per a nosaltres una lliçó continua d'esforç i superació.

    A més de la referència literal, m'ha complagut la metàfora, ja que obre el pas a l'esperança i com tothom, suposo, necessito creu-hi per continuar...

    M'han atret especialment alguns versos del teu poema per raons personals: "tenir una conversa amb el mar" per exemple, és per a mi una activitat habitual... "volar amb el vent" un somni recurrent!

    La darrera estrofa és com una pregària a repetir només posar el peu a terra, cada matí. L'aprofitaré!

    Ah! Gràcies per la sinceritat del teu comentari als meus quatre nanorelats per cent: tot just la intenció del títol era provocar l'associació que tu has fet! Intentaré explicar-me breument: al costat de relats molt més llargs, aquests tan breus semblen poca cosa, tenir poc mèrit literari... tal com si la única gràcia que se'ls pogués trobar fos la brevetat, l'estalvi de temps que hom empra en llegir-los, de la mateixa manera que el comprador entra en aquelles botigues només cercant baratures... però acaba trobant bens útils, si sap cercar!

    T'envio una abraçada plena d'il·lusions,
    Unaquimera

  • Estic d'acord amb tu...[Ofensiu]
    onatge | 08-08-2008

    La felicitat en gran mesura depèn d'un mateix. N'hi ha que són feliços, la felicitat viu amb i en ells, però no la veuen ni senten, i busquen més enllà, més enllà encara: compren un cotxe nou, viatgen quan més lluny millor, però no són sensibles a viure i sentir la felicitat que viu i batega dins d'ells... I encara menys la saben compartir...

    Ambre, també comparteixo el què dius, "la felicitat passa desapercebuda".

    La felicitat és una OPCIÓ.

    Gràcies pel teu comentari.

    Salut.
    onatge

  • ambre | 08-08-2008

    Em quedo

    "La felicitat
    és una metàfora
    i cadascú ha
    d'anar desgranant
    la seva."

    Podríem dir que ser feliç és poder plantejar-se si ets feliç? Això sona tan simple i trist, que potser és veritat. Doncs el pitjor de la felicitat és que de vegades passa desapercebuda.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de onatge

onatge

462 Relats

846 Comentaris

395178 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc nascut mortal amb data de caducitat, però mentre tant navego a rem per la vida i estimo i sóc feliç, no ho digueu a ningú em prendrien per boig...
Escriure és com respirar, aigua per la set, és el far que sempre em duu a la meva platja...
Abans el meu cos no sigui un eco de foc i cendra... VISC.


No ajornis el viure. Viu i estima en grandesa i en profunditat. Estimar no té sinònim.


(la data de publicació dels poemes no es correspont amb la que foren escrits)

GRÀCIES PELS VOSTRES COMENTARIS. EL GUST ÉS MEU I LA PACIÈNCIA ÉS VOSTRA.

Per al que convingui, no mossego.

onatge@gmail.com

onatges.blogspot.com