Des de la meva finestra

Un relat de: copernic




DES DE LA MEVA FINESTRA



Des de la meva finestra puc veure la part superior del campanar de la catedral, escenari de les obsessions malaltisses de Josafat, el campaner, fruit de la imaginació de Prudenci Bertrana i una petita part del barri vell, magistralment retratat per Josep Pla. A vegades penso que l'homenot de Llofriu, el gran domador d'adjectius és el descriptor perfecte de les nobles pedres gironines mentre que el pintor i literat de Santa Eugènia és el precís definidor de l'ànima humana que s'amaga darrere les sòrdides muralles.
Des de la meva finestra em sento aprenent de bruixot. Reuneixo núvols, convoco tempestes, gestiono tamborinades. Jugo amb els elements, que obeeixen a la meva batuta màgica. Des de la meva talaia me'n adono de la dimensió espacial que és travessada constantment, ara per unes gavines altives, ara per erràtiques orenetes, quan no és el vol gallinaci d'una garsa solitària el que solca l'aire sota un cel brunyit. Aquestes aus però suporten estoicament la competència dels ocells metàl·lics de baix cost que una i una altra vegada inicien la maniobra d'aterratge, sempre dins la mateixa ruta, sempre amb la mateixa inclinació. En les curtes nits d'estiu se'ls veu arribar de lluny, quan només són una tènue llumeta que a penes es distingeix dels estels si no és pel moviment. Poc a poc s'acosta i s'acoloreix, clivella el silenci de la nit, es fa sòlid i posant les rodes pel davant es disposa a reunir-se amb la terra que el crida. Es un ritus que es repeteix matemàticament, cada cinc minuts, donant la sensació d'una gran activitat.
Des de la meva finestra prenc possessió del domini de l'atmosfera, del regne de la volatilitat, de l'aire que és esquinçat incessantment en tots els nivells, caòtica o ordenadament, ràpida o parsimoniosament, constant o esporàdicament. Es una altra dimensió, un altre univers que, privilegiat, albiro des de la meva finestra.

Comentaris

  • Un títol que invita a entrar![Ofensiu]
    Unaquimera | 08-06-2006 | Valoració: 10

    Encara que normalment ens imaginem les finestres des del punt de vista d'aquell que es dins i mira enfora, també es cert que per elles es pot observar l'interior...
    Des de la pantalla accedeixo i m'endinso, doncs, en el teu relat al que em considero invitada.

    I en gaudeixo de veritat.

    No només per les paraules que ofereix, belles, galanes. També pel ritme intern que té.
    I pels records que em desperta d'una ciutat captivadora...
    Bon relat!

    T'envio una abraçada des de la meva finestra, oberta de bat a bat

    Una quimera

  • Dimensions[Ofensiu]
    angie | 03-06-2006

    Mira, he llegit el teu relat i m'he imaginat en aquest àtic (jo he viscut durant 8 anys en un, un 8è pis) i és una sensació total de domini...
    He posat música al relat, és a dir, com si l'haguessis escoltat mentre escrivies i miraves per la finestra..."Nothing else matters" de Metallica. Un còctel força agradable, una combinació de natura, domini i guitarra...brutal!

    Girona, als teus peus...buff!

    petons

    angie

  • Girona[Ofensiu]
    drocera | 03-06-2006

    És realment una ciutat molt maca, i la teva descripció em fa sentir, mentre llegeixo, la vida tranquil·la de la ciutat.
    M'ha agradat molt que barreges els esdeveniments (accions) amb les descripcións (estàtiques). Descrius amb el mateix to els elements estàtics i l'aterratge dels avions, per exemple, fent semblar que tot és més aviat una foto, o un video a càmera lenta: cada instant pots aturar la imatge i mirar-la detingudament.

    Salut!

  • Girona[Ofensiu]
    drocera | 03-06-2006

    És realment una ciutat molt maca, i la teva descripció em fa sentir, mentre llegeixo, la vida tranquil·la de la ciutat.
    M'ha agradat molt que barreges els esdeveniments (accions) amb les descripcións (estàtiques). Descrius amb el mateix to els elements estàtics i l'aterratge dels avions, per exemple, fent semblar que tot és més aviat una foto, o un video a càmera lenta: cada instant pots aturar la imatge i mirar-la detingudament.

    Salut!

l´Autor

Foto de perfil de copernic

copernic

338 Relats

1182 Comentaris

389036 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Per qüestions de feina he hagut d'interompre la meva producció periodística i literària. Després del tsunami i amb l'aigua al seu lloc torno a començar: Déiem ahir...