Deixa'm la corda

Un relat de: gypsy

Deixa'm la corda
d'un contrabaix
que esgarrapa el so
i sargeix la història
d'un sofriment.

I una llum blava,
un cel de salvació
que imagini un viarany
per poder encalçar
tots els meus secrets,

Una força que em tibi
amunt amb fermesa
des del pou obert
de la saba incerta
aquella, que es resol
com una ombra
a qui ningú no vol
mirar a la cara.

I si no pots,
si malgrat tot
sucumbeixes,

abandona'm!

al meu destí solitari,
entre els mots
i la foscor.



gypsy


Comentaris

  • Passo pel poema d'Apocalyptica[Ofensiu]
    desideri | 06-04-2008 | Valoració: 10

    i no hi ha Apocalipsi, sinó Gènesi de mots bells.

    Un petó bonic al teu melic, i un cafè al Paradís

  • sempre[Ofensiu]
    ANEROL | 29-03-2008 | Valoració: 10

    escrius poemes amb imatges extretes dels teus sentiments més íntims

  • Gitanina, gràcies per existir[Ofensiu]
    deòmises | 19-03-2008 | Valoració: 10

    Els poemes de la gypsy són crues experiències vitals, aprofundiments en el dolor propi i, per extensió, en el dels lectors que la podem llegir.

    Seguint la tònica de la seva melangia a la que ens té acostumats, Deixa'm és un poema colpidor, una súplica d'ajuda a afrontar diversos entrebancs trobats en la vida: sigui el dolor, sigui la incertesa... Amb imatges senzilles, nues d'artifici, basteix el seu poema amb tres estrofes (de cinc, quatre i tres versos, respectivament), un poema descendent però ascendent. Descendent per reduir estrofa rere estrofa el nombre de versos (com si esdevingués metàfora de la desesperança que l'aclapara) i ascendent per anar seguint un camí de tristesa en augment.

    M'agrada l'aparent sinonímia deixa'm/abandona'm, que no és tal: la gypsy juga amb els diferents significats del verb deixar. En aquest cas, oferir, donar, no abandonar.

    Gràcies, d.

  • Notes greus[Ofensiu]
    franz appa | 14-03-2008

    El contrabaix! No el violí, vibrant i de vegades neguitós, ni el violoncel, que transita entre la dolçor i la malenconia, sinó el greu contrabaix que pot "sargir la història d'un patiment".
    Una demanda d'un acte de solidaritat i coratge, un requerimen de força i decisió que repari el dolor que no s'explica, aquesta ombra que "ningú no vol mirar a la cara".
    I la solemne declaració que, si això no és possible, s'acceptarà amb una estoica resignació (o així ho llegeixo jo) un destí solitari. Superba descripció la d'aquest destí que el fat encara no ha segellat, però que es pot albirar en la mancança del cel blau de la salvació: una zona d'ombra entre els mots, entre el llenguatge que ens brindes un cop més com una emocionada copa de poesia, i la foscor, el silenci del que ja no té remei.
    Una abraçada,
    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

451223 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu