De tardor i de primavera

Un relat de: Naiade
Ensonyada en aquell jardí tant estimat, ja es marcia, havia arribat la seva hora i es pansia entre el fullam fins aleshores verd, que ara prenia tons del groc a l’ocre i començava a teixir una catifa càlida sobre la gespa ja mústia. Evocava records perduts en el temps:
Quant l’esclat de la primavera iniciava el seu cicle; es veia a si mateixa quan tot just era poncella, quan el cos fi i àgil creixia airós, inconscient a l’esdevenir. Les fulles tendres s’anaven desplegant a poc a poc fins a restar llises i netes.
Ella encara mig closa apuntava erecte cap el cel cercant l’energia del sol que la faria créixer; ignorant jovenívola el poder de que en seria portadora.
S’alçava innocent i majestuosa alhora, emanant ja una flaire encisadora, poderoses feromones s’escolaven entre els suaus pètals acolorits que s’obrien a poc a poc i escampaven arreu l’aroma.
Els insectes que voleiaven per l’entorn, mostraven els seus encants, cercant atractius i impacients els pistils delicats i amagats encara; la golafreria els envaïa i sense treva esperaven el moment oportú, mentre el calze ajudat pels sèpals l’oprimia evitant que s’obrís abans d’hora.
Ara ja li tocava reposar, la intensitat d’aquells darrers dies, l’havien esgotat, mig marcida, esperava que el vent de tardor acabes de pentinar-la, El pistil ja havia crescut prou i el fruit que guardava dins seu ja era madur, aviat cauria i en assecar-se sortirien les llavors, que germinarien i les seves filles iniciarien un nou cicle.

Comentaris

  • Temps[Ofensiu]
    Marseille | 23-03-2020

    Relat d' extens,ric vocabulari en què es reflecteix l' inevitable pas del temps.

  • Deixar lloc[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-07-2019 | Valoració: 10

    Fa pocs dies va morir la mare d'un cunyat i un dels seus fills, de només set anys, va dir-nos que l'àvia se n'havia anat per deixar lloc a un altre. Aquesta acceptació de la vida i de la mort en boca d'un nen de set anys em va deixar agradablement sorprès. El teu relat crec que també va per aquí, acceptant la vida de les plantes, i de la vida en general, amb naturalitat i colors. Un plaer llegir-te sempre, Montse. Una abraçada.

    Aleix

  • Hola, Montserrat[Ofensiu]
    joandemataro | 23-07-2019 | Valoració: 10

    Sempre és un plaer passejar-se per RC i retrobar velles conegudes que com tu ens regalen tanta sensibilitat en un instant
    Una abraçada des de Mataró
    Joan

  • De la vida[Ofensiu]
    Montseblanc | 23-07-2019

    Descrius molt bé el cicle de la vida, tot el procés, on es pot dir que la mort només és un pas, no un final; perquè tot torna a començar una vegada i una altra. Un relat que pinta imatges precioses a la imaginació de qui el llegeix. Es nota que ets pintora per com et fixes en cada detall.

  • Vida vegetal.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 18-07-2019 | Valoració: 10

    Un relat ple de vida, textura i colors... On has plasmat, talment com si fossis una experta jardinera, els cicles pels que passa la vida vegetal. El fet de que també siguis pintora artista ha comportat que el relat llueixi amb llum pròpia Nil.

  • No faces cas...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-07-2019

    de la invitació... ja m'ho has llegit...
    Gràcies.

  • Poncella entre tardor i primavera[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-07-2019 | Valoració: 10

    Quina preciositat de relat entre la tardor i la primavera, que denota una profunda vida i exaltada poncella, que renaix entre les flors.
    Un magnífica prosa poètica molt sensible i delicada.
    Enhorabona, Naiade.
    Una abraçada...
    Perla de vellut.

    T'invite al meu últim poema editat, quan tingues temps.
    Gràcies.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

273828 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com