Amor d'amo [ [Tema: Venjança]

Un relat de: Alícia Gataxica

La mare ja em deia de ben joveneta: noia, amor d'amo, aigua de cistella. Jo no comprenia aquella dita i la mare era d'un tarannà alegre, així que jo no preguntava. Després vaig recordar les nafres, els morats i els plors i vaig comprendre. Llavors em vaig negar a veure la maldat del meu pare, i després em vaig negar a veure la maldat del meu marit. Fins i tot quan els meus morats eren tan grans com una taronja. Els homes som els únics animals que ensopeguem dos cops en la mateixa pedra. Ara que de vegades sí que aprenem. Que jo hagués rebut clatellades era per no recordar com volia ell que li planxés la camisa, que em fuetegés amb el cinturó era per oblidar que el vi li agradava ben fred. Però ella només tenia 3 mesos, què li havia fet, ella? Només plorar, plorar perquè tenia gana. La Myri ha tingut el seu primer morat aquesta tardor. Però jo per fi he après. La tramuntana bufa fort. Em costa arrossegar la cistella fins l'espadat. La mar espetega a sota. Jo ara sóc l'ama de la meva vida i de la cistella només raja la sang del meu marit.

Comentaris

  • He llegit varis dels teus[Ofensiu]
    Romy Ros | 20-04-2009 | Valoració: 10

    relats i aquest és el que més m'ha agradat. Molt bona idea i molt ben portada sobre la violència de gènere. Et convido a llegir un altre que ha sortit publicat recentment sobre maltractaments i que és de Calderer (Jo sóc fàcil de portar). El teu acaba perfectament bé, perque despres de llegir sobre ematomes i la continuitat en una nena de 3 mesos, la millor manera és tallar d'arrel i urdir la venjança en calent. Enhorabona!

  • Llibre | 27-09-2007 | Valoració: 10

    Amor d'amo... certament, l'ésser humà és capaç d'aguantar i suportar vexacions i maltractaments fins a un punt tan extrem que de vegades costa de creure. Però també és cert que tothom (o suposadament tothom) troba en algun moment aquell espai a partir del qual no pot permetre que les coses continuïn igual.


    Però ella només tenia 3 mesos. Aquesta és la frase que marca el clímax d'aquest microrelat i que esdevé, per a la protagonista, el detonant a partir del qual posa un punt i final.

    Ben portat.

    LLIBRE

  • m'encanta[Ofensiu]
    gypsy | 08-02-2007 | Valoració: 10

    concís, contundent amb les paraules justes.
    I aquest final meravellós!

    De les nafres només en surt odi infectat, dolgut, amb set de venjança, que alhora és justícia.

    gypsy

  • amor odi[Ofensiu]
    roquesblanques | 08-02-2007 | Valoració: 9

    Ara ja sé qui ets GATAXICA.
    Imatges impactants i enigmàtiques. Com a la teva biografia utilitzes el BEHAVORISME. L'escriptor explica els fets, però no cal que ens ajudi a comprendre'ls
    Roques blanques

  • Culpidor[Ofensiu]
    Nurithy | 23-12-2006 | Valoració: 9

    Una idea molt ben trobada, però, vigila. Se t'escapen uns quants errors de poca importància , però, que poden empobrir el text.

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de Alícia Gataxica

Alícia Gataxica

45 Relats

322 Comentaris

84041 Lectures

Valoració de l'autor: 9.43

Biografia:
"El qual està segur de conèixer la fi de les coses quan tan sols han començat a realitzar-les és o un savi o un boig; no importa quina de les dues coses sigui, la veritat és que serà un home desgraciat, ja que ha posat un ganivet en el cor de l'enigma"






R en Cadena

"Unaquimera em va encadenar i jo he passat la cadena a la senyora Gali i la senyora Aisha "

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")