600 cl de nit de festa escocesa.

Un relat de: Henry

Neda per la meva sang
un fish mal fregit
-i dos lliures de chips
estovades en salsa de ketchup-

que s'empasa a glopades
l'essència innocent
d'una buddweiser
(concentrada en 600cl).

Són en 600cl
l'ànima inconformista
d'una Smith (a tragos llargs)

i en 600 més
una Guinnes cremosa
d'esperit rebel
(amb un cert regusta a cafè).

Amb els ulls clucs
et penso a través
del got buit
d'un xupito de tequila,
i estirat a la gespa
d'aquest parc

-com el que surt
a la postal
que t'he enviat-

em bec 600cl
de llum del sol
entre les fulles:

l'últim vestigi
d'una nit de festa
a Edimburgh.

Em fa mal el cap...

Comentaris

  • quina ressaca![Ofensiu]
    neret | 31-07-2005

    amb tantes barreges, deu n'hi do el mal de cap que devies tenir l'endemà. M'ha agradat com has anat vestint els diferents beures sonant-los-hi a tots un regust poètic. i especialment, m'ha agradat la guinness, és clar!

  • 600 cl?[Ofensiu]
    iong txon | 26-07-2005

    Te n'has adonat que 600 cl són sis litres? Més que el cap t'hauria de fer mal la panxa!
    Bé, bromes a part el relat està prou bé i transmet amb fidelitat les sensacions i l'estat d'ànim que el deu haver inspirat, no gaire desitjable, opino. Bona tornada a casa: millor en transport públic ;)
    Quim

  • Molt bo[Ofensiu]
    AINOA | 25-07-2005

    No es estrany que et faci mal el cap despres dels 600 cl de festa escocesa.
    Es un relat clar i net.
    Per cert mes fet recorda bells temps en el escrit de la teva autobiografia,
    QUINS TEMPS......
    Oh! Benvinguts! Passeu, passeu, de las tristors en farem fum.Que casa meva és a casa vostra si és que hi ha...cases d'algú.

  • Començar el coment...[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 25-07-2005

    amb una bona cervessa, usses els anglicismes, i les refeencies de forma excelent per donar ritme i contigut al poema, a través d'evocar-nos record i imatges de llocs que desconeisem... molt bona... i escocesa....

  • Bon poema[Ofensiu]
    Shu Hua | 20-07-2005

    M'avenço al teu coment perquè m'he clausurat fins que acabi d'enllestir tots els escrits que van acumulant pols a casa meva, per això estic apartada de la web per una temporada, fins que no tregui tots els escrits que tinc desats al calaix del sastre... o a la memòria de l'ordinador, a la manera dels escriptors moderns. De totes maneres, he volgut fer-me present en la resta dels comments, com a mínim, en comento un relat i més endavant, quan tingui aquests assumptes mig resolts, em donaré el gust d'endinsar-me més en la teva obra.

    Aquest poema el trobo molt bo. Dinàmic, ardent, directe, concís i fragant. Quina festassa! Sembla que em comenci a fer mal el cap i tot.

    Espero poder-te conèixer aviat.
    Glòria

  • 600 cl [Ofensiu]
    Bruixot | 13-07-2005

    de poesia fresca!

    Quin gust de beure-la! M'he quedat ben sadollat.....

    Si si si
    em bec 600cl
    de llum del sol
    entre les fulles:

    I jo m'omplo de tot el que dius, de tanta cervessa. que ens envies des de terres escoceses!!!


  • Caram, quina festorra![Ofensiu]
    brideshead | 13-07-2005

    Una Budweiser, una Smith, una Guinness, un xupito de Tequila..... sort del fish -encara que mal fregit- i les chips.....

    Però sobretot, m'ha agradat aquest gust de rerefons, inconformista, rebel, pensatiu... i, com a colofón, els 600cl de sol dedicats a la teva musa...

    Molt bé, Henry, potser sí que el poema va néixer enmig d'una bona ressaca, però m'agraden els sentiments que hi veig reflectits... aquest parc, el mateix de la postal, on recordes algú molt especial...

    Que tinguis molt bona estada per Edimburgh, que aprenguis molt anglès, i a la tornada, pots fer una altra festa de comiat, i espero que surti un altre poema, tan bonic com aquest!

    Una abraçada!