Vull ser

Un relat de: RFS1984

Vull ser

Espiera del teu pis

Espirall pels teus pulmons

Espurna que et du al somrís

Espinàs del teu fi tors


Llavor latent al teu roig cor

Llenya per la seua passió


Solsidor dels mals records

Sopluig pels teus braus desitjos

Solc als teus carnals cantons

Somni que estrenys amb els braços


Llevat que amb tu vol fermentar

Lligam ver, com d'ones i mar


Rínxol cargol als teus bucles

Riell pels teus llagrimalls

Rictus oral al teu bes

Rivet dels teus vestits bells


Llimb on vaguen teus pensaments

Llom on descansen llurs anhels


Paraula que et sobte, encís

Pasquí amorós per la porta

Palpís feliç als teus llavis

Palpó amor que et creix a l'ombra


Llogaret on pugues guarir-te

Lluent esquer on per fi caigues

Comentaris

  • Desitjos en espera[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-03-2009 | Valoració: 10

    Ai, els desitjos... no coneixen límits ni mesures!
    Neixen i creixen fruit d'un sentiment, l'amor en aquest cas, i els somnis, que estan fets d'una substància immaterial.
    El resultat d'aquesta composició és, doncs, un cúmul d'ànsies i d'il·lusions que sovint queden pendents...
    Tot i això, qui ens pot prohibir tenir Desitjos d'una o una altra classe?
    Un cop expressats, els deixem en mans del destí...
    Tu has enfilat un bon recull en aquest poema, alguns d'ells encisadors, per cert!

    Veig que aviat farà tres mesos que no publiques... ho tornaràs a fer? Em donaries una alegria gran si la resposta fos que aviat enviaràs noves creacions!

    Mentre espero la teva resposta, t'envio una abraçada que vol ser bona de veritat,
    Unaquimera

  • No conec el valencià[Ofensiu]
    Alzinar8 | 21-10-2008

    com per poder-te valorar. M'ha agradat en conjunt. Gràcies pel teu comentari i tens raó, no cal ser un mestre en gai saber per fer un poema.

  • Gràcies[Ofensiu]
    Divagador | 01-10-2008

    gràcies, ets el primer que comentes a la meva zona relataire.

    Trobo increïble la manera en que has trobat i lligat les paraules en aquest poeme. Trobo que has revestit la idea del "vull ser tot per tu" de forma que sembla nova. Molt bé!

  • ANEROL | 04-09-2008 | Valoració: 10

    molt maco i molt trballat. S'agraeix el teu comentari i la teva aportació a la coneixença, amb la teva sensibilitat. m'agrades

  • Mercys![Ofensiu]
    RFS1984 | 26-08-2008

    Gràcies a tots pels vostres comentaris. M'esperonen a esforçar-me i seguir penjant cosetes. Ara tindré un breu paronet però en una o dos setmanes ja estic de nou per ací.

    Respecte a palpó pareix ser que hi ha certa controvèrsia. De fet al diccionari de l'IEC no apareix dit mot. Ara bé, si que hi apareix en el "Diccionari Valencià" (1995) editat per Edicions Bromera amb el suport de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana i la supervisió de l'IIFV (Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana) un organisme clarament defensor de la unitat de la llengua catalana i que treballa amb les normes de Castelló (1932) i el llegat de Pompeu Fabra com a base. També apareix al "Diccionari Valencià Escolar" de Francesc Ferrer Pastor, el més emprat a les escoles durant primària.

    Bé, segons aquestos dos diccionaris "palpó" significa: "adj. Que fa les coses massa poc a poc, lent en l'obrar".

    Palpó amor que et creix a l'ombra vol dir, doncs, una estima que fa gestant-se lentament i d'un mòde inconscient. Més o menys.

    Perdoneu per soltar-vos tot aquest rotllo però necessitava agraïr-vos els comentaris i calia aclarir el dubte d'en Xantalam.

    Salut i rebolica!

  • indefinida | 26-08-2008 | Valoració: 10

    A part de tenir contingut té una forma molt treballada ;)

    M'ha agradat molt.

    Salut!

  • Xicot, que bonic que escrius!![Ofensiu]
    Xantalam | 26-08-2008 | Valoració: 10

    Has emprat paraules precioses i has jugat amb la sonoritat dels mots. Aconsegueixes un bon resultat. Desconec el significat de "palpó", potser no he buscat bé...

    Em sembla que hi una bona representació de valencians a Relats. Jo conec, sobretot, al Francesc Arnau i Chinchilla i a la Dolça Parvati, dos excel·lents poetes.

    Et continuaré llegint.

    Una forta abraçada,
    Xantalam

  • Hola Rafael![Ofensiu]
    Magrat | 26-08-2008

    M'agrada com sona i el sentiment que transmet. Sobretot m'ha fet gràcia "Llevat que amb tu vol fermentar"... molt bioquímic :-)

    Gràcies pel teu comentari, et seguiré llegint!

  • Molt lloable[Ofensiu]
    kika anodrac | 26-08-2008 | Valoració: 9

    Disposat a donar-ho tot, possiblement a canvi de res però, si més no, és bonic saber que encara hi ha persones tan passionals al planeta terra.

    M'agrada com trenes les paraules per a que cobrin el significat del que desitges transmetre.

    Fins aviat!

    Una abraçada

  • Salutació[Ofensiu]
    RFS1984 | 24-08-2008

    Gràcies Faithful. T'avise què seguire les teues evolucions perquè sempre m'han agradat els temes espirituals i de creences. A més t'expresses de meravella. Sempre és bonic intercanviar diferents parers des del respecte. El debat enriqueix. Ens veiem a RC!

  • Gràcies[Ofensiu]
    RFS1984 | 24-08-2008

    Thanks!

  • Benvingut a RC[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 24-08-2008 | Valoració: 10


    Primer de tot gràcies pel teu comentari. M'agrada molt conèixer a nous relataires que venen i que escriuen relats macos. Espero que n'escriguis molts més. Gràcies.

    Salutacions
    ullsblaus1

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de RFS1984

RFS1984

17 Relats

78 Comentaris

20560 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
La Safor (antic Regne de València, futur País Valencià- República de les Lletres Catalanes)

Docent desocupat mercés les retallades.



Salut i bon rotllo!