Veïns

Un relat de: Cinta

El "manetes" de l'escala, amb les mans embolicades per la cremada que es va fer l'última vegada que va canviar una bombeta, diu que no cal cridar cap especialista que costi un ull de la cara ja que ell, ara que l'han despatxat de la seva setena feina, té estones lliures i pot arreglar qualsevol llum, cable o antena que calgui. La "top model" de l'entresòl, amb qui només es podria haver fixat Floquet de neu, demana que col·loquin miralls a cada replà i, el veí recentment arribat, esclata a riure i aboca tot el cafè que tenia a la boca dins l'escot de la presidenta de la comunitat . Els Srs. Pérez de la Virtud de la Santa Esperanza y Paez de Vermellón, presumint, com sempre, de zeros, pretenen fer pintar l'entrada al dissenyador de moda i el "rata" de la comunitat, quan torna en sí, ofereix els seus serveis per portar la comptabilitat i tornar a calcular els percentatges en funció dels ingressos i no dels metres quadrats i proposa inutilitzar el llum, perquè, d'aquesta manera, alhora que s'estalvia corrent, no es veuen les ratllades i no cal repintar les parets cada dues dècades. Com cada any tenen lloc acalorades discussions entre el del primer, que no vol pagar la reparació de l'ascensor i el de l'àtic que no es vol fer càrrec de les despeses de neteja de la fossa asèptica fins que la merda arribi al cinquè pis. La vídua del tercer primera, que s'ha descuidat l'aparell de la sordesa, pensa que estan decidint si faran una comparsa per Carnestoltes i vota, entusiasmada per disfressar-se de Sissí emperadriu , mentre la separada del segon i la dona del taxista s'esgarrapen i s'estiren els cabells per deixar clar qui de totes dues té el replà més net. Al final, després de tres hores, s'elegeix com a president a aquell que avui no ha pogut assistir a la reunió i els nombrosos morosos es justifiquen dient que s'han cansat de fer el "primo" i que no pensen pagar fins que tothom hagi fet els ingressos corresponents.
Alguns prenen paciència i després de decidir fer els ulls grossos als problemes que puguin sorgir a l'escala o a la façana, s'apunten quan han d'ingressar demà i es consolen pensant que hi ha comunitats amb molts més inquilins que la seva.

Comentaris

  • veïns[Ofensiu]
    donablanca | 05-06-2005 | Valoració: 10

    una història coral de miseries humanes, sempre és molt interesant. sota aquests personatges cal compendre'ls una mica per poder sintonitzar amb algun d'ells

  • Sembla que m'hitrobo![Ofensiu]
    Mariona | 30-01-2005 | Valoració: 10

    Divertidíssim! Hi vaig anar una sola vegada. Vaig dir que mai més i així ha estat. D'acord en tot. Crec que encara t'has quedat curta. Jajajajaja. Mariona

  • Sembla que m'hitrobo![Ofensiu]
    Mariona | 30-01-2005 | Valoració: 10

    Divertidíssim! Hi vaig anar una sola vegada. Vaig dir que mai més i així ha estat. D'acord en tot. Crec que encara t'has quedat curta. Jajajajaja. Mariona

  • ha esta bé la història.[Ofensiu]
    Linkinpark | 23-01-2005 | Valoració: 8

    Però té una semblança a AQUI NO HAY QUIEN VIVA, veritat? Per això trobo q no té molta originalitat, però ha estat molt ben narrada.

  • real com les reunions de comunitats[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 08-01-2005 | Valoració: 8


    Per la meva feina conec be aquest mon, i la realitat supera moltes vegades la ficció, he rigut llegint com descrius els personatges, molt be Cinta i continua escrivint ...

    Una abraçada

    Conxa

Valoració mitja: 9.2

l´Autor

Cinta

8 Relats

40 Comentaris

14412 Lectures

Valoració de l'autor: 9.23

Biografia: