Únic i mai repetit

Un relat de: aurora marco arbonés

Mentre passeja el dictat
se'ls va mirant un a un,
tan iguals, tan diferents!
Cadascun d'ells és un ésser
únic i mai repetit.
Al palmell de la mà duen
solcada la seva història
i n'estotgen els talents
rebuts, que han de donar fruit.
Més de cent rostres al dia,
cents de veus, cents de petjades;
Ella en coneix la mesura
i n'observa les volades.
Quan els hi canvia el nom
(li passa també amb els fills)
protesten un xic aïrats
o riuen condescendents.
Però no confon els ulls
ni l'ensorrament del cos
en engolir la lliçó,
ni la peculiar rialla
dels llavis adolescents.



Comentaris

  • bona descripció...[Ofensiu]
    joandemataro | 12-04-2011 | Valoració: 10

    de la relació que s'estableix entre mestra i alumnes, una mestra que observa , que veu en els ulls dels alumnes tot un món que comença...
    gràcies aurora pel teu contacte i per compartir els teus poemes
    una abraçada
    joan

  • Delatada![Ofensiu]
    Unaquimera | 17-01-2011 | Valoració: 10

    Aquest poema et delata, estimada Aurora!

    Parla de tu com a poetessa a la que mai manquen les paraules més adequades per a expressar la idea, la sensació, el matís ...
    Parla de tu com a persona, que saps mantenir una mirada atenta i una ment oberta, ja sigui a la bellesa, a la història amagada, al detall i a tot allò que ho engloba...
    I parla de tu com a mestra, que no confon la unitat dins del tot, malgrat erri el nom o es distregui un moment per qualsevol fotesa, perquè saps distingir l’important de l’urgent, les petjades del trajecte, i el que és transitori del que ha de ser definitiu.

    Em sento molt orgullosa de saber-te, ni que sigui una mica i a distància, com a poeta, persona i companya, entre d’altres coses que també ets i que també admiro.

    T’envio una abraçada única, com tu mateixa,
    Unaquimera

  • Bon retrat dels adolescents[Ofensiu]
    llamp! | 26-04-2009 | Valoració: 10


    I perdona si no t'he comentat gaire. La veritat és que comento molta poesia i pocs relats. No dubto del teu sentit de l'humor i veig que molts relats teus tenen aquesta etiqueta. Tan se val, només he fet una escapada al teu racó i m'he trobat aquest poema tan condescendent, com qui l'ha escrit, suposo.

    Records del llamp!

    Rellamps!

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • M'ha agradat[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 09-01-2009 | Valoració: 10

    M'ha agradat. M'ha encantat la frase Mentre "passeja" el dictat>/i>… i jo he passejat la mirada per el poema. Ha estat un passeig suau, lleuger, agradós…
    - Joan -

  • Comprensió...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 08-01-2009 | Valoració: 10

    i molta dosi d'humanitat, d'una professora davant dels alumnes adolescents, sabent que estan creuant moments de perturbació a la seva vida. L'adolescència no és una etapa senzilla, i que els mestres i els pares ho comprenguem, afavoreix él fet que la superin amb més fortalesa.
    Cada cop que et llegeixo em sorprén més -agradablement, per suposat-, la teva versatilitat, Aurora!
    Una abraçada

  • Tant diferents[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 08-01-2009 | Valoració: 10

    Tinc una experiència de vuit anys en una escola amb adolescents i el teu Relat m'ha portat a l'aula.
    Assegudes, Asseguts, davant meu.... semblen iguals i són diferents.

  • Dues coincidències![Ofensiu]
    nuriagau | 07-01-2009 | Valoració: 10

    Dues coincidències:

    ·La primera; a mi també m'agrada observar els meus alumnes i intentar esbrinar quin és el seu estat anímic, com es troben...
    ·La segona; també confonc els noms dels alumnes, i cada vegada més!

    Un poema que he llegit, perquè estava als últims comentats, i amb el que m'he sentit molt identificada.

    Enhorabona per les teves tasques: la docent i la literària.

    Núria Gausachs i Cucala

  • Magisteri[Ofensiu]
    franz appa | 07-01-2009

    Magisteri, doble, el de la poeta, i el del poema, que ensenya exemplarment la tasca del mestre: aquell que té vocació d'ensenyar, és a dir, mostrar camins per a l'aprenentatge.
    M'encanta l'expressió: "ni l'ensorrament del cos
    en engolir la lliçó". El mestre no ha de ser un redreçador de columnes torçades, però sí el tutor de l'arbre jove que necessita la guia del pal que -tot i que ja una mica sec ;-P- es manté dret.
    Una abraçada, mestra!

    franz

  • Potser si...[Ofensiu]
    Alberich | 06-01-2009 | Valoració: 10

    Potser si que no hi ha un esser igual en aquest món nostre.
    Quan mirem números i estadístiques se'ns fa tot uniforme: tants caps tants barrets; índexs de fracàs, d'èxit; barems de coneixements; ràtios de conducta:
    Tot fred i impersonal i darrera hi ha rostres, sentiments, persones i anhels.
    Ho dius amb molta claredat en una poesia farcida de bons sentiments i una bona dosis d'humanitat i amor per aquella tasca tan difícil, com és la de formar els homes i les dones del demà.
    Molt ben trobada i ben escrita.
    Ramon

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251802 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.