Un dia a la vida d’una bicicleta del Bicing

Un relat de: Taller literari del CP de Joves
Aquesta és la història d’un dia a la vida d’una bicicleta del Bicing de Barcelona.
5.30 del matí, en Raül l'agafa per tornar a casa després d’una nit de festa a una discoteca al barri d’Horta. L’aparca a l’estació de davant del seu portal, al barri del Clot. Dues hores més tard, el seu veí, en Pau, l’utilitza per arribar a l’Eixample, a l'oficina on treballa des de fa tres anys, i després, a les 8.40, la Núria pedaleja a corre-cuita per arribar puntual a l’institut del barri de Gràcia on estudia.
Més tard, a les 10, en Trevor, un estatunidenc que està de vacances a Barcelona, passeja per la ciutat tot fent fotografies fins que l’aparca davant del Liceu quatre hores més tard. No coneix la normativa del servei de bicis i el viatge li sortirà car.
A les 15 h, en Mandeep, un home pakistanès amb la seva motxilla repleta de begudes i samoses, va a la platja de la Vila Olímpica per vendre els seus productes. Al cap d'una hora, la Sílvia, una banyista que s’ha cremat la pell després d’una jornada a ple sol, torna a casa, al barri Gòtic, tot deixant el seient mullat.
Prop de les 17 h, la Montse surt de la botiga on es guanya la vida com a tatuadora, per anar a comprar tinta prop de la Ciutadella. Una hora més tard, l’Alejandro, que porta tota la tarda bevent cerveses amb uns amics a la gespa del parc, pedaleja per arribar a classe, a la Universitat.
Cap a les 19, la Judith plega de treballar i va cap a casa seva, a la Zona Franca, conscient que el seu trajecte passarà dels 30 minuts màxims reglamentaris de servei.
De nit, després d’un intent sense èxit de ser robada per un grup de joves, en Dario pren la bicicleta per anar a fer una copa amb una noia. Avui és la primera cita i la vol portar a una cocteleria que li agrada molt, situada al barri del Poble Sec. Estaciona la bicicleta. Són les 23.59, ja només queda un minut pel tancament del servei.
Finalment, la bicicleta carregarà forces per a una propera jornada de viatges impredictibles.

Comentaris

  • Llarga vida[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 21-01-2017

    Llarga vida al vostre taller literari i a la soferta bicicleta!

  • quanta feina!![Ofensiu]
    blaumar | 21-01-2017

    Felicitats Montse un bon microrelat

l´Autor

Foto de perfil de Taller literari  del CP de Joves

Taller literari del CP de Joves

12 Relats

30 Comentaris

15405 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquest és el resultat del taller literari que es duu a terme amb un grup de joves.

També vam fer un taller de contes per a participar en els contes de "La llum".

Fa poc hem fet un taller d'auques que encara no està acabat...

I ara a més a més de fer poemes també fem microrelats :)

Tenim un relat publicat en el llibre "Relats absurds" per a la Marató TV3 2018

En el llibre " Per la vida, arts i lletres solidàries" ens han publicat un relat

Desitgem que gaudiu de la lectura tant com nosaltres gaudim de l'escriptura.