Ui, no és el que sembla

Un relat de: Urepel

Sota un bassal de llàgrimes que li regalimaven galta avall, la mare somicava. Va alçar el ganivet.
-Maleïda siguis! - va dir. Sempre igual.
Va ser quan entrava al pis; la mare plorava. No s'haurien tornat a barallar?
- Què plores mare?- Què fas?
Trinxà un tros més de ceba damunt la fusta; la qual afegí al sofregit; que ja estava en marxa.
-No és el que sembla. - va dir ella, contenint un gemec- És una truita per la nit. Au, passa, passa a dins, que ja hi ha el dinar a taula. I ja hi és ton pare.
Passat un marc nu, sense cap porta ni cortina hi havia la saleta, que també fèiem servir de menjador. A taula, ja hi havia l'avi que em mirava amb cara còmplice; el pare i el meu plat d'espaguetti esperanven a taula. El pare ajudat d'un paper amb un segell, que ja coneixia prou bé; era de l'escola.
-Et sembla normal? ...- va dir per començar. Aquestes notes? Carai... Qui ho diria Josep Antòn. Estàs en declivi noi!
-No és el que sembla... - vaig dir, aterrit rere una cortina d'espaguetti -
-No és el que sembla... T'haurem de portar a reforç.. Ta mare que pensava que ja eres gran..
La mare va sortir de la cuina amb el plat de l'avi. Va tancar el llum de la cuina i s'assegué alhora que li deixava el plat a l'avi. En Matoti, es trobà desconcertat davant un plat més verd que el de la resta; mongeta tendra bullida. Se li esbossà una cara de circumstàncies sota la boina.
-Que no hi havia espaguetti?
-Tú tampoc has fet bondat pare, -va dir la mare mostrant un paperet rebregat que va treure de la butxaca de la bata -.
Et llegeixo la dieta que et van receptar, o la que et va fer el nen amb l'Ordinador?
-Ui... -es començà a defensar l'avi, caient al meu mateix error. No és el que sembla - però la seva filla no el deixà continuar.
-A aquesta casa res és el que sembla! - Va dir la mare. Ja n'estic farta de tanta ambigüitat!
L'avi no va dir res més amb l'assumpte de la falsificació de la dieta. I Com provant de treure ferro a l'assumpte es fixà en mi, el traïdor... Aquella tarda es quedaria sense donette.
-Si noi... Amb dotze anys fets i refets, a reforç... Que t'haguem d'anar al darrere d'aquesta manera - digué en Matoti, provant d'aferrar un espaguetti que em regalimava del plat.
-Tu calla.. que prou feina tens...

Comentaris

  • No és el què sembla! [Ofensiu]
    Anjo Laví | 13-03-2007

    No és el què sembla! Qui deuria inventar la frase? no ho sé però es mereixeria un monument, si n'ha salvat de situacions aquesta frase. L'amant al llit "no és el què sembla", el pis esquifit "no és el què sembla", un treball mal acabat "no és el què sembla"... Qui més qui menys l'ha fet servir alguna vegada i tu n'has sabut treure un bon partit.

l´Autor

Foto de perfil de Urepel

Urepel

82 Relats

89 Comentaris

66040 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:
Maresme, 21/3/81.

"Vull viure sense idealisme i sense ètica. Però no sóc lliure. Sóc incapaç de destruïr". Anaïs Nin.

"Si un home no va al ritme dels seus companys, potser sigui perquè sent un tambor diferent. Deixeu-lo que segueixi la música que sent, per lluny que sigui i tingui el ritme que tingui". Thoreau.

http://www.youtube.com/watch?v=KkF1kwwXdec