Tannkes del perfum

Un relat de: Xantalam

*

Perfum

Ensuma la flor
somnis del teu aroma.
El suau deliri
ensinistra el meu desig
en nits de fragàncies.

S'escola l'olor,
per esquerdes i branques.
Ones de lliris
suavitzen la foscor gris
en sines delicades.

Em beses el cor
amb pètals de paraules.
En el silenci,
llisca de passió el crit
i ben junts ens engalta.


Comentaris

  • Delicats,...[Ofensiu]
    rnbonet | 10-04-2009

    ...eteris, com la pintura acompanyant. En llegir-los, la flaire de la flor de l'ametler o del presseguer s'hi copsa.
    Salut i rebolica!

  • mmm!![Ofensiu]
    angie | 10-04-2009

    oi que enganxen els japos????????????

    M'encanten les teves tannkes!. Semblen dansarines, com el perfum, suggestiu i amb la destressa de ser subtil i eficaç alhora.

    Delicadesa en la construcci´´o dels versos.

    Ens llegim, guapa!!!!!!!!!!!

    angie

  • Un poema gràcil[Ofensiu]

    que esdevé una delicada filigrana de mots i de flors. M'ha agradat molt.
    I gràcies pel teu comentari.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Enhorabona![Ofensiu]
    castell_abandonat | 08-04-2009 | Valoració: 10

    M'encisa el mestratge amb què has pogut encabir el català dotant-lo de l'esperit sobtil, comedit i evocador tan propi d'una composició japonesa.

  • Carai.[Ofensiu]
    jos monts | 06-04-2009

    No t'he avia llegit encara i m'ha agradar aquest relat poètic ... si...si realment es respira ones de lliris.
    Ara que t'he trobat et seguiré lleguin.
    Salutacions

  • Ja veig que ho has aconseguit...[Ofensiu]
    F. Arnau | 28-03-2009

    Em refereixo a posar la imatge a l'esquerra del text. Jo no vaig estar capaç...
    Les teus tannkes les trobe delicades, com les olors de les flors de les que ens parlen. Cal cercar noves estrofes, nous motius poètics. En resum, no posar cap tanca a la nostra creativitat. Com has fet amb les teus magnífiques tannkes. Jo encara no he passat del haiku, però no descarte compondre també alguna tannka, partint dels haikus que ja he fet...
    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    PS Ja he vist la foto del recital poètic de Vilassar... Quina enveja! Però la veritat és que no podia de cap de les maneres.
    Records als teus!

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140594 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic