Sobretaula

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Que la vida pertany només als vius
és un fet innegable i contundent.
I, no obstant, no així ho veu tota la gent:
hi ha qui hi troba impostura en el que escrius

i qui es pensa que és buit i incoherent
el discurs, la seqüència de motius
amb què entens aquest món de què te'n rius.
El que creguis, o no, és indiferent.

L'únic cert és que en diàleg animat
alguns vius i alguns morts hem desplomat,
hem rigut amb l'aquí i el més enllà,

criticat tot allò que és criticable
i també el que molts creuen venerable.
Ja vindrà qui ens dirà que això no es fa.

Comentaris

  • 5e aniversari[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • A la vida...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 09-01-2009

    no tot és rellevant i, en tot cas, hem de procurar que ho siguin les menys possibles. En alguns moments, enfotre-se'n de tot és una sana costum que mai hauriem de perdre.
    Contenta de retrobar-te amb un nou poema, i encara més de rebre un comentari tant entranyable d'un mestre de la poesia com tu.
    Una abraçada

  • Sí que es fa[Ofensiu]
    franz appa | 09-01-2009

    Desplomar, realemnt, es fa, tothom ho fa i tothora. Ho fem amb els polítics, amb els poderosos (mínima revenja inútil potser dels humils i pobres d'esperit i de capital), amb els humils també, amb treure el plomatge fatu dels ésser massa vanidosos (vius i preferentment morts), amb els vius i amb els morts (encara que a aquests els concedim uns dies o mesos de treva en nom d'alguna solemne concessió al dol dels seus íntims). De fet, és l'esport nacional. Només cal posar la tele: ens riem tothora dels senyors importants,dels no importants però famosos, dels pobres aspirants a famosos. Grans Hermanos i Operación trunfo que es transforma en Vivisecció Triunfo. Seria bo, segurament, centrar-nos només en els plomatges dels fats i presumptuosos, dels altius personatges que menyspreen els pobres i els humils, els qui provoquen les guerres i la injustícia.
    Però ara ja apunto al que caldria fer.
    Que cadascú ho faci com pugui. I si ho fa am música, millor. O amb un sonet tan ben rimat i rítmic, vaja.
    Salut!
    franz

  • Amic Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 04-01-2009 | Valoració: 10

    Aquest Sonet ha estat un bon acomiadament del 2.008, i desitjaria pel 2.009 poder tenir amb tu una sobretaula... Perquè no?
    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    I molta sort a l'any 9!!!

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144912 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).