Rius de llum

Un relat de: gypsy

Es desfà la roca enmig de la remor del temps i l'erosió emmagreix la matèria. Ens crida el silenci. Aigua de rius que passa i no torna, aigua viva que batega, que nega l'alè dels qui no sobreviuen. La feblesa dels vençuts. Observo aquest indret acurat, tomba oberta de belleses que acoten ombres fortuïtes de destins insospitats. Indicis de mans obertes, esperances adormides en el teu si. Fluir per sempre, sentir dessota les arrels clavades a la terra mentre exhaurim les forces i el desassossec s'afluixa. Es gronxa el dolor en el darrer record. Els ulls es clouen. Rius de llum esdevenen llenç secret.



gypsy

Comentaris

  • ombra entre runes[Ofensiu]
    franz appa | 29-03-2009

    Aprofito aquest comentari teu al meu darrer poema per comentar el teu bellíssim text, aquesta elegia pesarosa que observa els rius de la vida. L'home, els seus poetes, -les seves poetes, singularment- han deixat vagar la seva mirada viva sobre la certitud de la mort. M'encanta la ironia d'un comentari anterior teu, però sé que també hi has deixat anar un fons de veritat. Saber-nos mortals ens fa més partícips de la mort dels propers que se'ns en van. I no ho puc dir illor que tu, és clar, això de sentir com si "t'arrenquessin un tros de tu mateix, com un avortament d'esperances inútils."
    Una forta abraçada,
    franz

  • no t'amoïnis,[Ofensiu]
    gypsy | 07-03-2009

    en realitat ja fa temps que sóc morta, però...sshhhh, no li diguis a ningú.

  • Prosa poètica[Ofensiu]
    F. Arnau | 04-03-2009 | Valoració: 10

    Veig que darrerament t'has endinsat pels camins de la prosa poètica, un gènere que trobe força difícil. El cas és anar experimentant nous registres, i en aquest cas, el resultat és excel·lent.
    Una forta abraçada!

    FRANCESC

  • Rodó i lluminós[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-03-2009 | Valoració: 10

    El soroll de l'aigua i la llum, a qualsevol moment. Molt sensible. He estat, a vegades, assegut, escoltant, a prop del riu.
    Valoració conceptual: Suggerent.

  • Una bellesa exquisida[Ofensiu]
    ESTEL | 04-03-2009

    i una sensibilitat que traspassa.
    Em va encantar veure´t i abraçar-te, maca per dintre i per fora.
    Em vaig emportar una sensació molt agradable i plena.
    Gràcies guapa i un petó molt gran

  • em costa[Ofensiu]
    jaumesb | 02-03-2009 | Valoració: 10

    treballar

    quan el dia s'allarga

    i el sol

    no se'n va a dormir

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

450375 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu