Retorn

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Yo no sé: yo sólo sufro de no saber quién eres.
PABLO NERUDA



Retornes del viatge inesperat
als àmbits del mirall on et vas perdre.
Tot t'és estrany i el món en què et retrobes
no és el mateix ni en són iguals els vespres.
Amb desconcert, apiles records fràgils
que, com sucre al cafè, van diluint-se
i poc a poc recuperes imatges
que creies oblidades ja per sempre.
Al pou del fred, on vas passant les hores,
hi creix el desconsol de la penombra

Comentaris

  • 5e aniversari[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Et descobreixo ara...[Ofensiu]
    M.Salles | 26-09-2008 | Valoració: 10

    he passejat pels teus relats. Et comento aquest però podria ser qualsevol altre. M'han agradat.

    Respecte el retorn... els meus retorns han estat sempre fruit de fugides breus, les vacances. Fins i tot el què dius és cert en aquests retorns diguem-ne "light" (per utiitzar una expressió pròpia d'aquest món globalitzat en què vivim).
    Et seguiré llegint.

  • Retorn[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 19-08-2008 | Valoració: 10


    És un poema molt real, perquè quan marxes de casa teva o de la teva ciutat durant una temporada i tornes estas desconcertat, no reconeixes bé les coses i no saps que fer.

    El teu relat ha expresat aquestes coses amb les teves frases comparatives i le paraules literàries. M'ha agradat molt.

    Salutacions

    ullsblaus1

  • Amic Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 16-08-2008 | Valoració: 10

    Benvingut de nou a RC...
    Els teus decasíl·labs ens fan falta, i aquests del teu "Retorn" són molt bons.
    Desitge que estigues gaudint de l'estiu, i de les vacances, si les tens, i espere que el teu nou llibre "La mirada de la gàrgola", del que forma part aquest magnífic poema, siga tot un èxit.
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!
    FRANCESC

  • Ben retrobat[Ofensiu]
    franz appa | 15-08-2008

    Continues en la línia introspectiva, el diàleg amb un mateix, o amb la imatge que retorna també el mirall. Una mirada de fred i de zones de penombra, on creix un desconsol potser incurable, però que no renuncia a qüestionar-s un cop i un altre, revisitant des de la seva mirada petrificada la vivor de les imatges que, tot i ser passat, són la matèria viscuda i revifadora del present.
    M'encanta la brevetat i concisió d'aquest poema i la musicalitat de la rima assonant.
    Una abraçada.
    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145372 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).