Respon-me a una pregunta...

Un relat de: Alger

Què és l'amor? li preguntà ella de sobte. Ell no en sabia la resposta, però tancà els ulls un instant per buscar-la i, tot agafant la ma que ella tenia vora la tassa de cafè, li respongué:

- L'amor, és caminar plegats pel carrer d'una ciutat, i aturar-me un moment abans que tu en l'aparador d'una tenda, perquè se que tu ho faràs. Amor és saber què t'agrada i què vols.
- Amor és despertar per la nit perquè seguir dormint és no veure't.
- Amor és sentir-te respirar.
- Amor és no tenir que buscar paraules quan s'acaba la conversa, i deixar parlar al cor.
- Amor és saber enlloc de creure.
- Amor és ...

Ella el va fer callar al ficar-li un dit, suaument, sobre els llavis, ell, va obrir els ulls.

- No m'aturis, que ara tinc el moment, les paraules i el valor. Deixa'm dir-te què sento per...- i continuà...

- Amor és aquest moment. Tu ets el meu racó de vida. Ets el meu silenci i la meva veu; ets el meu vent i el meu cel, el meu refugi i la meva esperança. Tu ets lo que jo no puc ser; ets el meu mirall.

Hi havia tantes paraules als seus llavis, que al no poder-les dir totes de cop els ulls van començar a plorar-les, i així, la primera llàgrima, parlava de com desitjava compartir amb ella el primer moment del matí i veure plegats com el sol pintava els colors de les coses.

I una altra llàgrima va parlar-li de com l'esperava cada dia al lloc on, en altres moments, havien compartit cafè, amb l'esperança de retrobar-la.

I una tercera, i una quarta llàgrima, i moltes més després d'aquelles, van omplir l'espai que tots dos compartien, agafats de la ma i escoltant-se alhora mentre una suau música sonava de fons.

I aquell instant va passar, però la resposta perduraria més enllà de les seves vides.


Comentaris

  • és fantàstic![Ofensiu]
    jOaneTa | 18-12-2006 | Valoració: 10

    Hola, és el primer cop que et llegeixo i estic molt contenta d'haver-te trobat.
    Aquest relat és preciós, m'encanta com descrius l'amor i el moment del dit als llavis... és molt dolç i tendre. Una de les frases que més m'ha impactat ha estat: Tu ets lo que jo no puc ser; ets el meu mirall...
    és brillant. Un petó.

    jOaneTa

  • victoria galofré fernández | 12-10-2006 | Valoració: 10

    sense paraules... ;)

  • ^ Ets el meu mirall ^[Ofensiu]
    kispar fidu | 11-04-2006

    Saber enlloc de creure

    Saber que l'aire que em bufa al clatell és el teu alè. Sentir-te respirar prop meu, sentir l'aire emergir dels teus llavis i aturar-se damunt el meu coll recorrent amb suavitat la meva pell nua...

    És tenir ganes de veure el Sol amb tu, desitjar que arribi la nit per compartir la Lluna amb tu. Gaudir de la teva escalfor sota un cel d'estrelles d'una nit fosca i freda.

    Que et respongui a una pregunta? ... La pregunta?:
    "Estimar és estimar-te"

    que vagi bé!
    ens veiem per aquí,
    Gemm@

  • Com deia en un comentari anterior...[Ofensiu]
    Alger | 12-08-2005

    ... es tracta d'una pregunta que em va plantejar una bona amiga. La resposta està donada des d'una prespectiva personalíssima i masculina, puix soc jo qui la dona.

    Jo crec que el problema rau en voler analitzar un sentiment. L'amor que mostra el relat és, crec jo, un amor Platònic, idealitzat. Es tracta d'un amor "del moment" no d'un amor "amb convivència".

    Salutacions i gràcies pel comentari.
    Alex

  • bon diàleg amb un mateix[Ofensiu]
    instants | 12-08-2005

    El relat està força bé, però referint-me al que és l'amor podria posar en tela de judici les argumentacions exposades, des del protagonista sigui un home i sigui la dona qui li pregunta, passant per vendre l'amor com una necessitat i no com una llibertat, estimar és també dir que no, és també fer mal a algú, estimar és... per a cadascú diferent.

    Una abraçada i

  • AmoR...[Ofensiu]
    -Charl0tte. | 12-08-2005

    Magnífic!
    Ostres, quantes vegades ens hem preguntat o ens han preguntat què és ven bé l'amor?
    No costa gaire descriure les coses materials oi? Palpem o mirem el fisic i la funció i fet.
    Però no és així de fàcil descriure coses no materials.
    Sentiments, emocions, essències, sons...
    La meva teoria és que cada persona sent totes aquestes coses d'una forma diferent.
    Jo si tingues que dir en poquissimes paraules què és l'amor... DIria ---> No ser egoista, sever compartir i comprendre.

    A part d'això m'ha agradat molt com escrius!
    Espero que continuis escrivint, jo et continuaré llegint!

    Sweetkisses***

  • Hola...[Ofensiu]
    Alger | 12-08-2005

    Gràcies pel comentari.

    Si hi ha una cosa certa en el meu univers -petit, humil-, és que aquesta "adoració" no tindrà darrer dia.

    Vaig escriure aquest petir relat per una pregunta que em va fer una persona, però a l'hora de buscar les paraules era a una altra a qui les hi escrivia. Crec que "quasi adoració" és, potser, l'expressió més encertada.

    Salutacions i gràcies de nou.

    Alex



  • Moltes llagrimes, o no ?[Ofensiu]

    Hola,

    Tens tantes flors, que tot i les llagrimes de la tevà història, crec que hauras de demanar un suplement d'aigua.

    Quan aquesta relació de "quasi adoració" és trenqui [ cosa que succeirà aviat - en temo -] si no vols fer-hjo conèixer a tothom, almenys si us plau diga-m'ho a mi, d'acord ?

    mora.a@guimera.info

    Eh! i disfruta el moment, que company, això i no altra cosa és la vida !!!!!!!!!!

  • Amor¿?¿ això crec jo..[Ofensiu]
    SomriureXsobreviure | 11-08-2005 | Valoració: 9

    Ets un fenoment... ets la persona més pressosa que hi ha a RC.. ets el primer que em fa veure les coses d'una altre manera... potser per el teu nom... és senblant al d'un bon amic meu..
    L'amor... una cosa dífisil, una cosa que no es trova, perquè tampoc es pot buscar... L'amor bé de sopte..
    Felicitats per aquest relat..

    lallunetablava...altre ben dit: la Fada blava
    Pau! Amor!

  • Resposta[Ofensiu]
    Alger | 10-02-2005

    Hola.

    Em demanes si crec en aquest tipus d'amor? La veritat és que no puc dir que hi cregui o que no hi cregui, jo "sento" així.

    Salutacions.
    Alger.

  • Amor infinit[Ofensiu]
    Xanxaneta | 23-01-2005 | Valoració: 9

    Ostres a mi també m'ha agradat molt aquest relat!

    Crec que hi ha les paraules justes i adequades per descriure aquest sentiment.

    Jo també espero que publiquis més relats, per poder seguir gaudint-ne!

  • Preciós![Ofensiu]
    pseudo | 22-01-2005 | Valoració: 10

    És mòlt maco. Intentaré estar antent per quan publiquis algun altre relat! ;)

    Una abraçada

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Alger

3 Relats

20 Comentaris

4816 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50