RÈPLIQUES CONTEMPORÀNIES

Un relat de: Lluís Berenguer
“L'ull del meu sentiment modela amb fets digitals l'espontaneïtat del bé per crear bellesa. Jo ho anomene art”

I què m'importa a mi l'art?

“Sols allò que no es fa per estima pot damnar el nostre ésser”

Just per això soc ric. Idiota!

“Sols qui té consciencia de les coses coneix l'estima”

Eh! Jo tinc consciència, en tot veig el negoci!

“Què és la llei sinó un compendi apologètic de bones costums d'un poble?”

Com? Les lleis es fan a la meua mida! I la justícia també!

“No hi ha cap causa en el món que meresca una gota de sang”

Què? I com sobreviuria la industria de l'armament? Seria la ruïna econòmica dels estats!

“Els dogmes són refugi de la infal•libilitat”

Amb això et done la raó, sinó, com podríem controlar les porcions de masses?

“Superar-se en les pròpies virtuts a través de l'amor per la vida… aquest propòsit s'anomena progrés humà”

Què collons! Progrés és capitalisme, tecnologia i tecnocràcia! Diners, diners!

“Cultura d'un poble és eixe conjunt de sentiments socials que es relacionen d'una manera peculiar i dinàmica amb tot allò que viu i fructifica dintre l'àmbit territorial que li pertoca, donat per les circumstàncies històriques”

Quin rotllo! Encara no t'has adonat que estem exterminant els pobles? Sols hi han estats per l'homogeneïtat i la unicitat, únics garants de la pau i la llibertat (i la democràcia, si vols), és clar? A més a més, no diu el liberalisme que tots som iguals?

“Sistema” és l’actual model d’ús capitalista que intenta universalitzar l’organització de la vida política, econòmica, social i cultural de les societats mitjançant el control de bancs, multinacionals i magnats de les finances i l’especulació propietaris dels Mass-media. Explotació constant i competitivitat són el seu motor. Globalització i consumisme, el seu credo. Creixement econòmic indefinit, el seu ideal. Neoliberalisme, monoculturalitat, unicitat i homogeneïtat, la seua meta. El seu ordre: criminal.”

I açò no és cap rotllo, sí senyor! Tens quelcom que dir en contra? Tu veus com vens a la meua? Au, a consumir i a gaudir! ...això sí, pagant, eh?

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer