Reflexió

Un relat de: Lluís Berenguer
Cada cultura és una finestra a través de la qual veiem i aprenem... I construïm el nostre món científica i tecnològicament, social i políticament, econòmica i culturalment... I ens creiem en possessió d'una veritat que volem universalitzar perquè estem convençuts que aquesta visió del nostre camp conceptual abraça la totalitat. Però estem molt equivocats. La nostra finestra és particular (una part del tot), la finestra de l'alemany, de l'anglès, de l'indi i de milers de cultures també són particulars. Tanmateix, el savi és aquell que sap vorer el tot per les parts, aquell que veu en l'ésser humà l'univers sencer. Per això és tan important el diàleg sincer i respectuós amb les altres cultures que tenen visions molt diferents de la realitat, sols d'aquesta manera podrà salvar-se el planeta. Nogensmenys, el camí que ha agafat la humanitat és un camí abocat a la catàstrofe. La globalització cultural, econòmica, científica i tecnològica està portant-nos al govern de la unicitat, a la homogeneïtzació d'uns valors basats en la monetització de tot àmbit i el mercantilisme. Ja som a lloms d,un lleó del qual no podem baixar perquè... Ens devoraria!!

Comentaris

  • Sense remei[Ofensiu]
    Prou bé | 21-07-2021

    Ni esperança? Em nego a no creure en la capacitat, potser no evident, potser amagada, de l'ésser humà. Vull, reivindico un futur "raonable" per les joves generacions (en tinc a casa de ben properes i estimades) que veig com s'esforcen a comprendre i a tirar endavant, malgrat tot, per a construir el món que volen. AMB total cordialitat