Reflex

Un relat de: Xantalam

Em mira, fixe, el meu reflex en el mirall.
Em demana descarada, a mi, qui soc jo!
Ella, a la obaga meva, amagada darrera i al fons
d'una capsa precintada de bombons, vermella.
Flocs lluminosos, dolços, entre parets de cartró.
La temptació d'obrir-la, menjar-me'ls d'un glop.
El reflex de la nit obre la finestra per somniar!


M'escolta, fidel, el meu reflex en el mirall.
Li explico debades, a mi, qui soc jo!
Ella es desespera, deslliura Artemisa del clot,
la deessa, ancorada al bosc, fuig lliure i eterna.
Ni flors llaceres, ni sageta rabent ni arc traçós.
La tempesta obcecada, ofegant-se en un got.
El reflex del dia tanca la porta per trescar!


Dona davant el mirall, 1937 (llàstima que la imatge no sigui tridimensional!)
Julio González(Barcelona, 1876-Arcueil, França,1942).
Fins el 25 de gener de 2009 al MNAC, Barcelona.
Juli González

Comentaris

  • A la revista MOMENTS[Ofensiu]
    nuriagau | 18-06-2009

    Aquest poema ha estat publicat a la Revista Moments del mes de juny.


  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • "Ni flors llaceres, ni sageta rabent ni arc traçós."[Ofensiu]
    aleshores | 03-12-2008

    L'art de trobar les paraules guardades, la memòria on guardar-les, l'enteniment per comprendre el seu sentit,...
    No són ni més ni mensy paraules que els altres, però així posades en filera fan goig, la veritat, encara que no entengui plenament la seva raó de ser, les idees profundes que expliquen,...
    Si que em sorpren la teva capacitat de fer servir els mots sense haver , aparentment estudiat per "lletraferida".

  • Per mi, xicona,...[Ofensiu]
    rnbonet | 02-12-2008

    ...millor el poema que l'escultura.
    Salut i rebolica!

  • F. Arnau | 02-12-2008 | Valoració: 10

    Molt bon poema (en la línia dels teus) sobre la imatge de l'escultura del Juli González, que tu mateixa ens proposares.
    Has triat la veu de la dona que s'està mirant a l'espill per composar els teus versos, el que li dóna una gran força al poema.
    Trobe que tens una gran capacitat visual, que es trasmet als Reptes poètics en els que hi participes.
    Una abraçada!

    FRANCESC

  • Bon relat Xantalam[Ofensiu]
    Naiade | 02-12-2008

    M'agraden els teus relats sempre plens de suggeriments que s'entreveuen, com si sortissin mig amagats de dins del pètal d'una flor. Sempre amb un vocabulari tan culte.
    Segueix així.

    Una abraçada

  • berenguer | 24-11-2008 | Valoració: 10

    Ah, Xantalam; Un altre poema ple d'imatges suggerents! I, en aquest cas, la imatge no és una figura retòrica, sinó que és el "quid" de la qüestió (la del mirall)
    He de confessar que en veure la fotografia de l'escultura "Dona davant del mirall" m'he quedat perplex, la qual cosa palesa la meva ignorància en aquesta matèria (com en moltes altres) però m'esforço en buscar-hi el sentit...m'hi esforço...
    Com que en els nostres comentaris ens "traiem els drapets al sol" ja, ja,ja... et diré que em sembla que hauria de ser "em demana descarat" masculí, ja que parles de "el meu reflex" no?. Ah, i "sóc" porta accent.
    Però com sempre hi he trobat una frase d'aquelles que paguen la pena "Li explico debades, a mi, qui sóc jo!" genial.
    Una abraçada Xan!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140767 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic