Qui podria substituir-te?

Un relat de: gypsy

Dir-te que encara que el temps de la boira enteli els nostres dies i passin les hores abellides només per silencis incompresos, sempre podràs comptar amb mi, per lluny que siguis, perquè t'estimo l'esguard i el coratge de dona que no es deixa subjugar. El deix de la teva veu em fa tremolar.
Vas enderrocar un envà endins meu amb el teu somriure franc i amb la forma que tens de gaudir l'existència: a glops d'instants, engrunes d'insignificants meravelles.
Ets part de la meva vida, estima i record inesborrable.
Ets un ésser especial, un llampec de goig intens per a qui té la sort de trobar-te. Conrees bondat en terres ermes, on no sembla que hi pugui brotar res. I tu, n'obtens miratges, trossos de vida acoblades que et respiren en el cos d'un altre.
No pensis mai que sóc lluny, ni indiferent.
- Qui podria substituir-te?
- Qui podria venir al meu costat aplegant la força invisible i alhora contundent, d'aquells que com tu, parlen amb els seus silencis i diuen més amb un somriure que amb moltes paraules vanes?
- Qui, amb la teva sensibilitat, la teva capacitat d'estimar i de viure?
És amb les vivències viscudes que el temps ens reté i ens transforma, i en mi has empeltat una altra realitat, una altra manera de veure les coses, doncs m'has enriquit amb el teu esperit únic i irrepetible. I te'n dono les gràcies, per ser com ets. No et voldria de cap altra manera.
Finalment, agrair al destí el regal immens d'ensopegar-te i esperar que la vida ens dugui per viaranys que no separin els nostres camins singulars, en aquesta roda del temps que ens ha tocat compartir.



gypsy

Comentaris

  • ningú....[Ofensiu]
    ESTEL | 08-05-2009 | Valoració: 10

    tots som d´alguna manera especials, però ell especialment.............
    Preciós tot, però m´ha encantat aquest tros

    "Vas enderrocar un envà endins meu amb el teu somriure franc i amb la forma que tens de gaudir l'existència: a glops d'instants, engrunes d'insignificants meravelles."

    això posiblement el fa tant especial

    un petó bonica

  • Qui podria dir alguna cosa més?[Ofensiu]
    nuriagau | 05-04-2009 | Valoració: 10

    La lectura d'aquesta prosa poètic m'ha deixat sense paraules. Només voldria repetir-te el comentari del R.Arnau:
    "Unes paraules expressades amb el teu lèxic acurat i ric, que a tothom ens agradaria ésser els destinataris."

    El final del relat m'ha semblat esplèndid:
    "Finalment, agrair al destí el regal immens d'ensopegar-te i esperar que la vida ens dugui per viaranys que no separin els nostres camins singulars, en aquesta roda del temps que ens ha tocat compartir."

    Felicitats pel relat!

    Núria

  • Amorós relat.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-04-2009 | Valoració: 10

    Un bel cant a una relació, a una estimació.
    Algunes afirmacions em suggereixen el joc seriós i suggeridor de la SUBSTITUCIÓ, la COMPARACIÓ i la NOVETAT de l'ARA,sense trencar el passat.

  • m'ha encantat..[Ofensiu]
    perunforat | 05-04-2009

    la manera tan entranyable que tens a exposar, amb una bellesa impecable, un sentiment tan fort com una abraçada d'aquelles que treuen l'aire i aboquen un sospir i un "t'estimo".
    L'he trobat preciós!
    La frase que m'ha colpit és:
    "No et voldria de cap altra manera."
    Penso, a nivell personal, que acceptar algú tal com és, és el sentiment més sincer i proper que ens manté units amb les persones estimades.
    Una abraçada gypsy!

    Un 10 virtual i sense puntuació per aquest relat!

  • Mariona![Ofensiu]
    F. Arnau | 02-04-2009

    Un text magnífic que enalteix un dels sentiments principals de l'ésser humà: l'amistat.
    Unes paraules expressades amb el teu lèxic acurat i ric, que a tothom ens agradaria ésser els destinataris.
    Enhorabona Mariona!
    ... I també a la Rosabel, per ser capaç de generar aquest torrent de bona prosa.
    Una abraçada!
    FRANCESC

  • Un text molt líric...[Ofensiu]
    Romy Ros | 30-03-2009

    que m'ha costat entendre, però que endevino ple de metàfores. Ets una mestra de la paraula.

  • em costa llegir[Ofensiu]
    jaumesb | 30-03-2009 | Valoració: 10

    però tu me'n ensenyes

  • lluis perealbert[Ofensiu]
    lluis perealbert | 27-03-2009

    Qui podria fe del vent....mots. felicitats.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

451030 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu