PROBABLEMENT

Un relat de: Miquel Bohigas Costabella

LA DIADA
No hi havia cap més remei. No podia esperar més. Ho havia de fer ara. Ningú no podia fer-ho per ell. Disposat a tot, aclucà els ulls i va serrar les dents. Al cap d'uns instants, va sentir un fort dolor que es concentrava en un punt determinat del seu cos. Va cloure els punys per fer un darrer esforç i …

Satisfet pel pes que s'havia tret de sobre, va tornar a llegir aquella frase que tenia just davant dels seus ulls, escrita en grans lletres a la porta del vater de l'estació: LOS CATALANES TAMBIÉN SOIS ESPAÑOLES.

-Cagumdena, sort que porto el DNI, -va pensar, quan es va adonar que no hi havia paper.

DESCANS
-Deixeu-me en pau! -va exclamar el difunt des de la tomba, mentre el capellà deia les últimes paraules de comiat.

ANDANA
L'assassí va arribar a l'estació amb un gran bigoti a la cara.

NO M'HO DIGUIS
Però m'ho va dir. I ens vam fer un fart de riure.

PICOR
Va intentar rascar-se el nas, però la bufanda li ho impedia.
Va intentar treure's la bufanda, però fotia una rasca!
Va intentar fer mueques amb el nas per tal que, en fregar-lo amb la bufanda, li passés la picor, però només aconseguí fer-se pessigolles.
A Madrid en diuen cosquillas.

JO TAMPOC
Ni jo mateix he entès el relat anterior.

SORPRESA
Després de besar-me apassionadament em va dir: Sóc el teu pare!

PROTAGONISTES
Dintre de breus instants els protagonistes del relat faran la seva aparició en aquesta pantalla.

Bé, sembla ser que de moment els protagonistes no estan en condicions de sortir. Passem als esports.

ESPORTS
El jugador sabia que li feia mal el peu. Per això anava coix. L'àrbitre, que era coix, no sabia que al jugador li feia mal al peu. Per això li va ensenyar la vermella directa.

TALER
Rïebo av le on úgnin adagev atseuqa órep. Snolloc, terd led em-uesop. Ailov èuq rebas rep nevanoarba il es sepell ed tnum nu tot i stid sle bma íxia ref ed aivah sémon.

Comentaris

  • Felicitats![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Potser[Ofensiu]
    Nubada | 28-07-2007

    Sense ordre ni concert... o potser sí?
    Amb el darrer relat ho acabes desendreçant del tot... o potser endreçant?

  • Ja que ho he llegit![Ofensiu]
    JoanaCarner | 03-01-2006

    Com que ja ho he llegit, doncs ho comento. Quatre paraules pretesament "trencadores" Què vols fer-hi!

  • Aconsegueixes sorprendre'ns.[Ofensiu]
    Jofre | 17-06-2005 | Valoració: 9

    Dibuixa'ns la voluptuosa voluntat que abraces.

    No el desaré enlloc. Perquè ens fa falta.

    Salutacions!

  • en resum[Ofensiu]
    rosaur | 05-10-2004 | Valoració: 10

    miquel, ja he dit a la tiamat que ets dels meus autors preferits. amb aqst comentari breu volia fer't-ho (no se mai com s'escriuen aqests pronoms) saber.

    jo no escric, no soc capaç de posar dues ratlles seguides sino es x fer un comentari tonto com aqest...

    quina familia! (en el bon sentit, eh)

    petons

    rosaura

  • Monty, he de dir-te que hi ha de tot a l'olla del senyor. Hi ha relats més elaborats, n'hi ha d'improvisats. Ara, això sí, el lector sempre té la darrera interpretació. és ell qui li dóna sentit. O no.

    Una frase fora de context, un relat aparentment sense sentit per un lector pot ser prou evident per un altre, o recordar-li una situació viscuda, o punts suspensius.

    Responent a les teves preguntes:
    Penses i després escrius? o escrius i després penses?, he de dit-te que procuro pensar sempre: abans, després i mentres escric.

    Una altra cosa és que escrigui el que penso o pensi el que escric.

    Ja veus doncs que la incoherència és la mare de la meva ciència. És per això que et demano paciència. Sóc així, jo. Què hi farem!

  • Monty | 01-10-2004

    Pregunta: Penses i després escrius? o escrius i després penses?

    Diferent formulació: Vols escriure d'aquesta manera? o ho vols perquè ho has escrit d'aquesta manera?

    M'agraden els teus relats. No sé si és important però m'agradaria saber si són elaborats, meditats i produccions acabades, o simplement són anades d'olla obertes a tothom d manera que cadascú les hi dóna un sentit deiferent...

  • Coherència incoherent[Ofensiu]

    On és la incoherència, Piton?, vull dir Monty.

    Només són relats petits, petits; acudits sense gràcia. I en això rau la seva gràcia.

    Incoherència dius? És que jo sóc incoherent, dels que incohereixen. I tant. No vull ser coherent, jo. O millor dit, sí que vull ser coherent.

  • Explica'm[Ofensiu]
    Monty | 26-09-2004

    Diguem que si la incoherència del relat, o compendi de relats, és coherent amb la teva voluntat està molt bé!!!!

    Ara, si no és així, podries elaborar quelcom més coherent sense deixar de ser original.

  • Jo menys[Ofensiu]
    Biel Martí | 25-09-2004 | Valoració: 8

    però no cal entendre res ni posar res del tort, vull dir del revés, és a dir, a contracorrent. Bé, el que sigui, la qüestió es que si es fa bé tot acaba bé i tant va el càntir a la font que li entren mosques. Oi que sí?

    Biel.

  • Amb el permís de ningú[Ofensiu]

    UN RELAT MÉS

    Calla! I de debò que creus que probablement ningú el va posar del dret? Doncs jo els veig molt redreçats, aquests relats. El darrer inclòs.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de Miquel Bohigas Costabella

Miquel Bohigas Costabella

92 Relats

336 Comentaris

193360 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Sóc qui sóc i quan vull, faig el què puc i el què no vull, no ho faig, si puc. A mitjans del 2004, quan vaig descobrir RC, em vaig posar a escriure i, durant uns anys, hi vaig ser força habitual. Després em vaig ficar al món de la fotografia i, darrerament al del teatre, on participo amb el grup IncreiXendo.

La meva pàgina web: miquelbohigas.com També penjo fotos a flickr.

Per si t'interessa, visc a la Vall de Llémena.


Els meus Relataires:



Envia'm un e-mail, si et sembla