Pervers, el fred que ens cruix... (per Deomises)

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Pervers, el fred, que ens cruix dins les estances
on hi ha desats els altres freds de l'ànima,
ateny l'esforç pel temps de desentendre'ns
d'estralls causats pel crit roent dins l'aire.

D'allà on venim no hem dut ni vent ni pluja
i allà on anem pocs vespres ens hi esperen:
dels flocs de foc que als marges espurnegen
vitralls opacs bastits amb fel i pressa.

Metzina, el bes confon somni i espera,
tenebra als dits fonent-se dins el gebre.
Desfent l'encís sóc l'orb que ocult et mira,

demà tal volta estrany sense paciència,
nascut d'astres glaçats, sols intempèrie
de tot espai desert, set per herència.

Comentaris

  • Recolzament[Ofensiu]
    deòmises | 02-02-2008 | Valoració: 10

    (Ja sé que l'he comentat anteriorment, però és un delicte fer-ho de nou sense ser covard, donant la cara?)

    Una abraçada ben forta i sincera del teu deixeble

  • Profund[Ofensiu]
    Carme Raichs | 29-12-2007 | Valoració: 10

    Antoni Casals, m'ha agradat el teu sonet, l'he trobat molt profunt. Els teus mots:"altres freds de l'ànima", "crit roent dins l'aire"i "flocs de foc".Per citar-ne uns pocs, m'han culpit. M'agrada endinsar-me en les metafòres per conectar una mica més amb el poema i el seu creador.
    Carme Raichs

  • Si jo fos deomises,[Ofensiu]
    Salgado | 12-12-2007 | Valoració: 10

    em sentiria afalagat d'aquest sonet.
    Si jo fos Antoni Casals, em sentiria afalagat dels sonets de deomises.

    Quina sort tenim de poder-vos llegir.

    Xavier

  • Grandiós sonet[Ofensiu]
    Anagnost | 04-12-2007 | Valoració: 10

    Grandiós sonet, Antoni, d'aquells que has d'anar mastegant, paraula a paraula, i anar-lo reflexionant i paint, no sense delectança. Grandiós sonet, molt en la teva línia, sense concessions, per a paladars exigents. Grandiós sonet per als qui volem aprendre.

  • F. Arnau | 02-12-2007 | Valoració: 10

    Si aquesta irrupció del deomises, com un vent tramuntanal, val per a que ens regales Sonets com aquest, benvinguda sia.
    Salut Antoni!
    I una abraçada de:

    FRANCESC

  • franz appa | 30-11-2007

    Sembla un duel amable al que aquí dos relataires ens convideu a assistir en qualitat de testimonis . A mi, aquest sonet, tan perfecte i quallat de belles imatge i troballes com ens tens acostumat, em sona una tercera veu que s'hi podria afegir. l'allan lee que recorre les seves particulars Estances, com aquestes, on el fred ens cruix i "on hi ha desats els altres freds de l'ànima".

    Salutacions, franz

  • hipocrates | 29-11-2007 | Valoració: 10

    Perversitat és el que veig (no perversió) en el joc que us porteu sonet amunt sonet avall. Més que el sentit d'aquest és la seva música i la sonoritat de les paraules que fas servir el que m'ha semblat interessant.
    Us aviso, estic provant d'escriure un sonet en rodolins.

  • El primer[Ofensiu]
    deòmises | 28-11-2007 | Valoració: 10

    He estat el primer a comentar aquest sonet tan astorador que em dediques. Gràcies, amic Antoni, moltes gràcies. M'omples de joia i amb ganes de replicar aquest oferiment. Encara que no arribaré a deixar-te aquesta sensació que m'has deixat amb el teu sonet.

    Una abraçada, d.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144864 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).