Passant pel davant un centre d'estètica...

Un relat de: Avet_blau

Passant pel davant un centre d'estètica..


Sis noies assegudes, i un noi, en una renglera d'espera ben acceptada;
molt joves tots/es, esperant arreglar quelcom que els incomoda,
que no s'accepta , i que els hi provoca angoixa i malestar.

Quatre d'elles baden el carrer, amb la mirada perduda,
però escrutant els vianants que sota una pluja fina,
desfilen aliens a les seves angoixes vitals.

Dues estan llegint revistes del cor, o potser escollint el pentinat
Pírcing, o tatoo que es porta ara.
El noi fulleja unes pàgines de culturisme,
d' uns cossos inflats i depilats fins el darrer recó…

Quan torno a passar 25 minuts mes tard, estan tots igual, esperant el seu torn,
amb infinita paciència, desgranant els minuts, ara parlant entre ells,
sobre tractaments definitius i medicacions miraculoses,
bronzejats, píndoles de joventut, antioxidants per el gran estrès de la seva vida.

Dissortadament ningú llegeix cap llibre , ni revista,
Deixant la cura de la ment abandonada , oblidada.

La biblioteca pocs metres més enllà, està mig buida,
nomes alguns jubilats amagats darrera un diari,
els llibres, solitaris, polsosos, i tristos;
arrenglerats dalt dels armaris, envellint en soledat,
l' imaginació, es va morint lentament.

L'aparença, crosta falsa de la vida, triomfa.

Avet

Comentaris

  • Bon silogisme...entre[Ofensiu]
    Romy Ros | 18-04-2009 | Valoració: 10

    un centre d'estètica i una biblioteca. El culte al cos només pot portar a una malaltissa obsessió per la perfecció estètica i a canvi deixem de banda el cultiu positiu de la nostra ment. Bona crítica social i millor plantejament amb tots els ingredients d'una visió plena i profunda de la vida. Felicitats per aquest relat i el meu agraïment per haver-lo compartit amb nosaltres: això sempre és enriquidor!

  • Avui és Festa!!![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Una abraçada digna de la celebració,
    Unaquimera

  • Com sempre, encertes en el teu criteri.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 01-01-2009 | Valoració: 10

    Tots aquests centres d'estètica es nodreixen del desencís de la gent pel seu propi cos. No ens agradem prou o bé volem agradar-nos més. Estic completament d'acord amb tu, ara bé, les que som morenes també necessitem una depilació de tant en quant, que als homes no us agrada trobar pèls a la sopa.
    Petons

  • Passant per sobre d'uns criteris estètics...[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-12-2008 | Valoració: 10

    Quina frase final més aconseguida, amic meu!
    Tot el teu assaig vessa crítica social, ja que és redactat amb una gran força descriptiva i evoca uns referents prou coneguts per tots.
    He d'oferir-te el meu penúltim relat, FAUSTA, tan coincident amb el teu en el fons i la temàtica que m'he quedat bocabadada... Tu, que a diferència d'aquests joves estetes de poca imaginació, ets amant de les biblioteques i gaudeixes de la confiança dels llibres, trobaràs de seguida l'al·lusió que planteja el títol, oi? I, per la sensibilitat que has demostrat en aquest poema, comprendràs perfectament aquell monòleg malaltís...

    Ben satisfeta de la retrobada i de la coincidència que ens apropa, t'envio una abraçada sincera, autèntica i sense retocs,
    Unaquimera

  • Un tema delicat[Ofensiu]
    Queca | 22-12-2008 | Valoració: 10

    Si un no s'estima... com esperes que ho facin els altres?

    Ninon, moltíssimes gràcies pel teu comentari, m'omple de goig i satisfacció.

    Espero que passis unes molt bones festes, i que visquis envoltat de felicitat la resta de la teva vida!

    Una fortíssima abraçada, i mil i un somriures!!

  • En part hi estic d'acord, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 21-12-2008 | Valoració: 10

    En part hi estic d'acord, força gent viu de l'enganyifa, l'aparença externa que a alguns/unes els ajuda a triomfar. Però és evident que en molts temes per exemple el científic el que compte es la cultura la preparació intel·lectual, el formació acadèmica la disposició la vocació la dedicació al treball i el continu cultiu de la ment.
    Un text fantàstic

    J. Lluís Cusidó

  • Aquesta vegada[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-12-2008 | Valoració: 10

    no estic totalment d'acord amb tu. És veritat que massa jovent viu, solament, d'aparences però quan un defecte físic es fa insuportable, és millor posar-hi remei.
    Gràcies per les teves lliçons d'humanitat i per tot el que intento aprendre de tu.
    Molt bones festes i una abraçada, Avet blau.
    Nonna_Carme

  • Ei, està molt bé!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 19-12-2008 | Valoració: 10

    És un conte fenomenal. El tema, que és poc tocat encara per la literatura, és el millor del conte. Trobo que t'ho has montat força bé. Felicitats.

    Ens llegirem més endavant, aposto a que sí.

    Fins la pròxima!!

  • Efectivament,[Ofensiu]
    brins | 10-12-2008 | Valoració: 10

    apliques una definició molt bona a l´aparença: crosta, i molta gent no s´adona que és efímera, que ha de durar poc temps, que després, quan caigui, no quedarà res.

  • Sentir-se bé amb un mateix...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 09-12-2008 | Valoració: 10

    ... sembla ser una lluita que s'estimula valorant només l'exterior. No és extrany però que els joves es vegin influits per aquest culte donat que els mitjans de comunicació, a través de tota mena de programes i anuncis, mostren un cop darrera l'altra que l'éxit social només es pot aconseguir tenint físics espectaculars. Personalment crec que el cos (físic) s'ha de cuidar, tant pel que fa a l'interior com a l'exterior, pèrò com en tot, l'equilibri és el que marca la diferència.
    Una abraçada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Avet_blau

Avet_blau

120 Relats

704 Comentaris

134396 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sanitat , 56 anys. Casat.
m'agrada la natura , els colors l' aire fresc: LA LLIBERTAT.
Adoro la muntanya i els seus colors,
el silenci i la pau.
Menjo i cullo del meu hort, que treballo.
m' agrada expresar sentiments amb paraules i música, m'allibera l'esperit.
M'agrada captar imatges, mirades:
i despres estar llargues estones mirant i recordant.
Ajudo a amorosir el dolor i tornar somriures, si puc.

juliol 2009
publicat llibre:
Relats, poemes i reflexions a la vora d'un Avet blau
ed. Minima ( girona)

any 2010:
he tret 4 CD- DISCS, de MÚSICA ( new age - chillout,):
NÚVOLS, FONTS, VENTS, OCELLS.
EN PROJECTE : ARBRES 2011.
es regala un exemplar de CD amb el llibre : RELATS....
( LLIBRERIA GELI de girona )


Avet_blau@yahoo.es (correo)

lacoctelera.com/burcet (imatges)
avet_blau@yahoo.es (correo)
http://xavierburcetdotcom.wordpress.com/Avet_blau (google)
Foto: Girona temps de flors