Muses de neó

Un relat de: Xantalam

Estàveu amagades darrera la porta!
Esperàveu ajupides, trapelles i mandroses.
Una processó de formigues de vidre
em puja per sota la faldilla, a les palpentes,
i perfora la pell, abans impermeable,
de fora a dins, de dins a fora, fent camí.

Aguaiten en les parets humides i càlides
dels alvèols i il·luminen com lluernes
l'aire que respira líric, lliure, lluent i airós.
S'eixamplen, abúlics, els pulmons, i elles
fan saltirons i acrobàcies. Tremola el diafragma,
surten els sintagmes a batzegades.

Nou muses són; baticor de llums de neó,
al cor d'un bar de carretera,
d'una carretera d'asfalt de dolor
on circula la sang de quitrà,
assedegada, enmig d'un desert d'aigua.


Comentaris

  • PURA SENSUALITAT[Ofensiu]
    Cirerot | 24-03-2009

    La temàtica no té res de sensual. Potser és el to, la cadència, les paraules o jo què sé, el cas és que trobo que destil·la una sensualitat desbordant.
    Em costa trobar poesia que realment m'agradi i la teva em té fascinat.

  • 5e aniversari[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • FELIÇ ANY 9 !!![Ofensiu]
    F. Arnau | 02-01-2009 | Valoració: 10

    Empar!

    La veritat és que aquesta imatge microscòpica de les Diatomees, el mateix que les Desmidiàcies que ens va proposar Leela al RPV 52, han donat molt bon joc per a la inspiració poètica.
    La teua interpretació ha estat molt propera a la que jo vaig veure en una primera ullada. Les Muses de neó enmig d'un desert d'aigua, seria una de les més eixerides descripcions d'aquestes algues que semblen com un Micro-Cosmos del nostre Univers.
    Et desitge un nou any en el que segueixis gaudint del vist-i-plau de les Muses.
    Una forta abraçada!

    FRANCESC

    Records als teus homenots...

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140809 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic