MIRATGE

Un relat de: Ness

Era feliç en el seu món petit i efímer, encara que ella no ho sabia, convivint amb la companya amb qui havia viscut sempre. Un espai segur, assolellat, sense perills perquè les ignoraven.

Quan sortia el sol, que s’escolava entre les escletxes de la persiana, omplia de llum l’habitació i les despertava. S’imitaven i jugaven a empaitar-se, sense atrapar-se mai. Si obrien finestres per ventilar, l’aire les enriolava i el gaudien fent giragonses, sortint i entrant, fent la gara-gara a la mestressa que espolsava catifes i flassades, sempre amb presses.

Es passaven hores observant-se, reflectides al mirall immens de l’habitació que omplien de taques amb les seves potes que s’adherien fermes al vidre. Brunes, d’ales sedoses, i fregadís de potes constant, volaven neguitoses amunt i avall fent cops compulsius al cristall.

Però el seu zumzeig perseverant girà la paciència de la mestressa que avui semblava empipada. De sobte alçà l’esprai amenaçador que els va encendre les alarmes!— Campi qui pugui!— Nerviosa, veient que no feia gaire efecte, agafà la pala i pam! El seu ímpetu desfermat espetegà contra el mirall que es trencà en mil bocins sense haver aconseguit l’objectiu.

La sorpresa va envair a la mosca menuda que de sobte veié com milers de companyes, reflectides en els bocins escampats pel mosaic, li feien costat…

Comentaris

  • EL ZUMZEIG DE LA MOSCA. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-02-2023

    Vaja! M'ha impressionat aquest relat. És molt fantàstic i enginyós, que expressa que va ser la mosca la culpable de trencar el mirall. Que bé que ho has plantejat, Ness.
    Enhorabona i sort.
    També et done les gràcies per llegir-me el meu sonet Pupil·la Coral·lina. M'alegre com ho has dit. I que t'ha agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Una visió diferent[Ofensiu]
    Solsona Bot | 16-02-2023

    Un relat molt ben narrat, ric en el lèxic i amb bon ritme. Un encert que el narrador sigui un insecte, ens dona una visió diferent del món on vivim. Felicitacions i sort!

  • mosques[Ofensiu]
    Atlantis | 14-02-2023

    Quedo admirada de l'enginy d'explicar tots els moviment de la netejadora des del punt de vista d'una mosca. Els bocins del mirall multipliquen les mosques. Que ben trobat!!

  • Simpàtiques[Ofensiu]
    Cesca | 13-02-2023 | Valoració: 9

    Fins i tot es fan simpàtiques aquestes mosques juganeres!
    Molt original, amb bon ritme i divertit.
    Enhorabona. Sort!

  • Com un poema[Ofensiu]
    Prou bé | 13-02-2023

    I és un microrelat! Original, creatiu, una història de bon llegir amb un bonic final!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Original....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 12-02-2023

    i replet d'imaginació. Mai m'hagués imaginat que es tractava d'una mosca i les seves amigues. hahaha. Molt divertit i sorprenent, a part de ben escrit.

    Enhorabona Ness per aquest relat.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • Dípter volador[Ofensiu]

    Molt enginyós! de primer no pensava que es referia a una simple mosca. Però en arribar a la recta final i saber que es tractava d"aquest insecte volador m'ha estat impactant. Sobretot amb l'original final del dípter reflectit en mols fragments de cristall com a companyes de la protagonista mosca. Nil

  • Al vol[Ofensiu]
    Marina i punt | 12-02-2023

    La visió d'una mosca, original. Entretingut i ben explicat.

    Salutacions

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Ness

Ness

82 Relats

400 Comentaris

36251 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
... Despullo l'ànima escrivint versos
des que tinc ús de raó.
I és que els versos estimen les paraules
però els poemes les fan grans!
...................................
ness3cat@gmail.com