Mala bava

Un relat de: Sergi Sampere
De la mateixa manera que el seu petit pulmó necessitava aire per viure, el nen el necessitava a ell per descarregar la crueltat infantil que caracteritzava la seva edat. El petit mol·lusc ho sabia. En el pot de confinament el nen li deixà, a mala bava, una petita escletxa per sortir i una letal passarel·la, consistent en una navalla suïssa oberta. El gastròpode lliscà per la navalla i prosseguí cap a una finestra oberta, esperant un tràgic desenllaç que no es produí. La fulla s’havia desgastat esmicolant closques. S’apropà cap a la finestra. El nen, obrí a consciència la porta i amb el corrent d’aire la finestra es tancà violentament, deixant el petit ésser a dues banyes de la salvació. Amb el que ningú comptava era que un dels vidres es trenqués i donés al petit invertebrat una segona oportunitat. El nen, espantat per la trencadissa, ja no va bellugar un sol múscul. El cargol avançà per la fusta i prosseguí per l’esmolat vidre, provocant les seves lentes contraccions una agònica mort. El pare, que un cop va ser nen, a l’entrar i veure la darrera seqüència callà. El nen, en aquell instant, deixà de ser nen.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer