L'ESTIU

Un relat de: Materile



L'ESTIU

Per a mi l'estiu sempre ha estat un càstig. M'encén els més baixos instints, aquells que a l'hivern dormen pacíficament, com una criatura innocent. I aquest estiu ha estat el pitjor de la meva vida. Les altes temperatures i la gran humitat que fan suar de valent Barcelona s'han venjat de la meva pobra persona, normalment pacífica.

Veig com arreu proliferen petits monstres que envaeixen les nostres cases, que ens persegueixen, que infesten el menjar i l'aigua: que provoquen la violència. No m'agrada fer servir les armes, però ho hauré de fer.

Dia i nit em persegueixen. Els sento com em vigilen per atacar-me, em confonen fins i tot quan sóc al llit: la nit passada vaig notar la seva presència i em vaig equivocar d'atacant quan em vaig voler protegir. Vaig sentir un xiscle que em va fer estremir: vaig reconèixer la veu i la mà del meu marit que es va voler defensar. Va creure que jo l'intentava agredir.

No vull patir més i em doblegaré als designis de la ciència. Demà compraré un esprai ben potent, ja no fallaré més la meva punteria i venceré l'enemic. El meu marit ja no em veurà caçar mosques ni barallar-m'hi: aniré a raig! Faré servir armes biològiques.

MARIA TERESA GALAN
Agost 2012

Comentaris

  • Comentari i consell[Ofensiu]
    Naiade | 28-09-2012 | Valoració: 10

    Un bon reflex de l’estiu que estem deixant. Expliques la vida quotidiana de manera divertida. M’has fet riure imaginant l’escena amb el teu marit. Una cosa però! No seria millor comprar un endoll d’aquets que emanen fragàncies que fan fugir als mosquits? Ho dic perquè no fos cas que el raig també se l’emporti el teu marit .
    Una forta abraçada

  • Boníssim!!![Ofensiu]
    brins | 19-09-2012 | Valoració: 10

    Quin relat tan fresc tot i que parli de calor...Maria Teresa. M'encanta la imaginació i la gràcia que posseeixes per explicar fets quotidians. Ets genial!

    Rep una abraçada molt, molt forta,

    Pilar


  • A raig![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 03-09-2012 | Valoració: 10

    M'ha encantat el breu relat per la seva naturalitat, espontaneitat i claredat. És un relat escrit a raig, clar i directe, semse embuts,talment com si fós una picada de mosquit. Angoixa i humor barrejats perfectament. Felicitats per la frescor de l'escrit. Una abraçada.

    Aleix

  • UN RELAT PLE D'HUMOR...[Ofensiu]
    joandemataro | 03-09-2012 | Valoració: 10

    escrit amb un doble sentit que despista en un principi, i el final és genial !

    molt bo mariateresa !!
    una abraçadeta
    joan

  • És veritat[Ofensiu]
    Anaïs | 03-09-2012

    Mirat així, realment ho és. Però mirant-ho per la part positiva, diuen que els que us piquen els mosquits sou molt dolços. A mi només me'n pica un o dos, i suposo que l'experiència deu ser tant àcida que li diuen a la resta que no se m'acostin... jeje
    Un somriure,
    Anaïs

Valoració mitja: 10