LA GRAN AVENTURA

Un relat de: Materile


Sense proposar-s’ho havia anat a parar a un món totalment diferent. Un món lliure en el qual les persones intervenien poc. Ella somiava viure en un poble i havia trobat muntanya i animals, no era ben bé el que volia però ja li estava bé. Volia descansar i fugir d’aquell estrès que feia anys la perseguia. No volia estar pendent d’un calendari ni d’un rellotge ni d’una família ni del maleït covid-19 durant tot el dia.

Quan va obrir la porta del cotxe per baixar-ne, ella i quisso, els pulmons es van obrir com dues finestres i un aire net li va renovar totes les expectatives. Ja coneixia el lloc i coneixia la noia que regentava aquella casa rural i els petits apartaments. Ara no hi havia ningú. Estaven en plena pandèmia i la gent confinada a casa seva. Es proposava descobrir l’altra cara de la vida. Una vida en solitari, la seva, sobre la qual requeia tota la responsabilitat. Tal vegada no passaria d’una petita aventura, pensava.

En un moment, l’esplanada de davant la casa es va omplir de gossos, gats, galls i gallines i d’altres animals que van sortir de no se sap d’on. Semblava que volien donar-li la benvinguda. Els gossos i els gats van ser els que més s’hi van apropar.

La seva vida era plena d’aventures i ara es proposava delectar-se amb l’aventura de la solitud i la responsabilitat. Intentaria agafar el camí de les lletres. Un nou repte, una nova aventura: escriure un llibre de les aventures viscudes que li serviria de reflexió.

De fet, què era una aventura? Construir una realitat a partir d’un somni... No agafar el camí correcte? La Vida és una gran aventura feta de moltes aventures que acaba amb la mort. El protagonista, normalment, no sap com acabarà la seva aventura perquè hi intervenen circumstàncies alienes; sempre es pot escapar un fil... que enllaça a una nova aventura.

Comentaris

  • L'aventura de la vida[Ofensiu]
    Naiade | 20-01-2021 | Valoració: 10

    Un relat ben realista del que és la vida, una aventura que va sorgint dia a dia, decisions que ho poden canviar tot i cercar nous horitzons, encara que com en tota aventura pot desenvolupar-se de la manera més inesperada. Molt aconseguit.

  • Disculpa, [Ofensiu]
    brins | 17-01-2021

    M'he adonat que en el meu anterior comentari vaig confondre el teu nom. Em sap greu.
    Una abraçada, Maria Teresa.

  • Gràcies Materile:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-01-2021


    Gràcies Materile per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius que és "Una maledicció" el meu poema Acròstic al CORONAVIRUS. Sí, ho he treballat molt aquest poema, des del primer vers fins a l'últim.
    Em va costar algunes hores, per a compodre'l.
    Saaluts i cuida't.

    PERLA DE VELLUT

  • La vida és una aventura...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-01-2021 | Valoració: 10


    Les aventures de la vida són i seran sempre les "aventures" (valga la redundància), per a reflexionar-les totes les dies i fer d'elles fins que s'acabe la vida.
    Molt original, Materile.
    Enhorabona i cuida't.
    PERLA DE VELLUT

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 15-01-2021 | Valoració: 10

    Viure en si es una aventura estupenda com ho es el teu rekat . Me’ ageada

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 15-01-2021 | Valoració: 10

    Viure en si es una aventura estupenda com ho es el teu rekat . Me’ ageada

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 15-01-2021 | Valoració: 10

    Viure en si es una aventura estupenda com ho es el teu rekat . Me’ ageada

  • Bell i profund[Ofensiu]
    brins | 15-01-2021 | Valoració: 10

    "Construir una realitat a partir d'un somni". M' ha agradat molt aquesta definició, Montserrat, i també m'ha agradat molt tot el relat. Potser és un dels millors que t'he llegit.. Felicitats!

    Una abraçada,

    Pilar

  • Viure ja és...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 15-01-2021 | Valoració: 10

    Viure ja és en si mateix una aventura. L’aventura de la vida s’escriu dia a dia. Sabem el present, recordem el passat, però el futur encara s’ha d’escriure...
    —Joan

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 10