les roses tenen pressa

Un relat de: Capdelin

Ets primavera,
ets d'abril oreig,
ets sang que m'empenys
a anar-te al darrere
cada vegada que et veig.

El meu amor no té paraules,
només gestos, somnis, mirades,
deliris i gemecs.

La poesia ve després...

quan tu rius i jo no sé
per què,
quan amb mans de desig
els teus cabells pentino,
quan no habites el meu món
i tanmateix... t'estimo.

Malgrat l'enveja
que es tenen les coses unes
de les altres,
avui les roses s'ajunten
i conspiren contra tu,
però tu vences el seu esclat.

Avui les roses tenen pressa,
demà ja no enlluernaran.

Comentaris

  • Molt bo!! Ha aconseguit sorprendre'm.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 12-09-2009 | Valoració: 10

    Abans que res, haig de dir que el relat em sembla molt bo.

    Haig de dir que no he entès exactament què significa el relat. ¿Roses? ¿Pressa... pressa de què o per evitar quina cosa? O sigui: no he entès el sentit exacte del relat...

    ... però a vegades, els bons relats (o almenys els bons relats breus) són bons precisament perquè no s'entenen, perquè suggereixen més que revelen. ¿Qui sap? És la màgia de la literatura...

    Un relat simpàtic, evocador, de l'amor, de la tendresa... les presses, les ànsies... ¡¡No sé!! Insisteixo en que no l'entenc (no dic que em faci falta entendre'l), però malgrat no (o per causa de) no entendre'l em suscita moltes emocions.

    Té màgia aquest minirelat, ja ho crec. Insisteixo en que insisteixo en que és un bon relat.

    Felicitats, Capdelin: has guanyat, sembla, un nou lector en mi. Et posaré als meus preferits, això t'ho prometo.

    Fins la pròxima!!

  • "el meu amor no té paraules"...[Ofensiu]
    ixnuir | 24-03-2008 | Valoració: 10

    doncs pa que si n'arriba a tenir!!!

    quin poemàs, crec que de tot el que t'he llegit fins avui és el que més m'ha agradat...
    et mereixes un 10, sens dubte

    ixnuir

  • SAPS QUE?[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 14-04-2007 | Valoració: 8

    HE PENSAT QUE AQUEST POEMA TEU EL PODRIA LLEGIR A LA MEVA MARE AQUEST 23 D'ABRIL QUE FARA 51 ANYS DEL SEU CASAMENT AMB EL MEU PARE I HO TORNAREM A CELEBRAR COM L'ANY PASSAT EN LES NOVES D'OR. ET MOLESTARÀ QUE HO FACI? M'AGRDA TANT...!

  • Sí...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 25-04-2006

    les roses tenen pressa
    per fer més bonica
    aquesta diada
    tan nostra,
    per lluir a les mans
    de l'estimada
    i encendre peton
    en la mirada...

    Bé, encara que ho intenti...ets insuperable. Molt bonic. Ets genial.
    1abraçada. ESPIRAL.

  • Tant de bo...[Ofensiu]
    Sol_ixent | 25-04-2006

    ... algun dia faci honor al meu nick-name i pugui "eclipsar-lo" amb tota la meva esplendor, dir-li que l'estimo i fer-ho tot més fàcil... però la timidesa em frena, i en sóc incapaç. Però no perdo l'esperança i sé que tot és qüestió de tenir paciència, no desesperar-se. I, si mai acosegueixo dir-li-ho, sens dubte que escriuré un relat i el publicaré explicant-ho!!

    Una abraçada!

    Sol_ixent

  • | 25-04-2006

    He llegit en un comentari que l'hi has fet a la Rosa que tens escrits guions de teatre infantil. Potser pensaràs que tinc molt de "morro" però si no hi tens cap inconvenient em faries un gran favor si m'he n'enviessis algun. Em farien molt de servei.
    Si vols i pots, mels podries enviar aquí: ricard0555@hotmail.com
    Perdona si m'he passat en la petició i moltes gràcies per la teva atenció.
    Una abraçada

  • Bones...[Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 24-04-2006 | Valoració: 10

    L'he llegit dos cops, per assaborir-lo millor. Un altre poema magnífic, desl que més m'han agradat. Aquestes dues parts ben diferenciades, amb aquest "La poesia ve després... ", m'ha semblat molt rebé! I el final molt bo, aprofitant Sant Jordi... Quina facilitat tens per fer poemes, nano!!

    Petons...

  • Preciós...[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 24-04-2006 | Valoració: 10

    Molt bonic i molt adequada per al dia d' ahir que tot devien ser roses pels carrers de Barcelona, per la Rambla no s'hi podria gairebé caminar! m'agradaria que em diguéssiu si vau tindré èxit amb el llibre de poesia i com us va anar el dia. De pas, comentar-te que et vaig enviar els dibuixos, espero que t'hagin arribat.
    Respecte la teva poesia trobo que tens molta raó, és molt més bonic l'amor que mil roses que es panseixen en poc temps i l'amor és per sempre. Molt bé Capdelin!
    Petons i una abraçada.

  • T'he anat...[Ofensiu]
    Sol_ixent | 24-04-2006

    seguint en el teu raconet, però crec que t'he comentat ben poques vegades. De primeres, t'he de dir que el que he vist , m'ha agradat molt, -sobretot la poesia que tens a la part de biografia-.

    Respecte a aquest poema, -potser ni m'hi acosto- jo diria que retrata una situació òbviament d'amor, comparant el seu amor amb el d'una rosa, el roig de la passió i el del tradicional color d'aquesta flor que ens ve al cap quan ens en parlen.

    Cuida't molt, i continua així!

    Sol_ixent

    Per cert: Feliç diada, encara que amb retràs!

  • Com sempre[Ofensiu]
    olympia | 24-04-2006

    Un plaer llegir-te. Deixes imatges amb color i textura pròpies al meu cap.

    Un petó.

  • Amor i roses[Ofensiu]
    kukisu | 23-04-2006

    Les roses són boniques, però queden enfosquides per la lluentor de l'amor del qual són tan sols el símbol, en aquest dia tan nostre.
    Molt bé, Capdelín!

  • el cel dels poetes vius[Ofensiu]
    jaumesb | 23-04-2006 | Valoració: 10

    t'obre les portes de bat a bat
    feliç sant jordi

  • Res millor,[Ofensiu]
    Puça | 23-04-2006 | Valoració: 10

    avui que és St.Jordi, que llegir un dels teus poemes, especialment aquest. Ple de primavera, amor, alegria...

    "avui les roses s'ajunten
    i conspiren contra tu,
    però tu vences el seu esclat."

    Preciosos versos

    Petons ensucrats!

  • | 22-04-2006 | Valoració: 10

    T'havia llegit alguna vegada però em sembla que és la primera vegada que et comento. Em fas una certa enveja sana (si és que l'enveja pot ser-ho) per tenir aquest domini del llenguatge. A mi m'agrada explicar històries, però sovint em costa trobar aquelles paraules que expressen amb precisió allò que vols dir. En això tu ets un mestre.
    Gràcies pel teu comentari, estic totalment dacord amb tu.
    Salut i bona diada!!

Valoració mitja: 9.78

l´Autor

Foto de perfil de Capdelin

Capdelin

987 Relats

4380 Comentaris

1303247 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Si aconseguim
entendre'ns sense estar
del tot d'acord,

si aconseguim
que el temps només sigui
un escenògraf a sou,

si aconseguim
una paraula sense llençar-nos-la
a la cara, enamorar-nos
sense sorpreses ni flors,
estimar-nos lluny del llit,

si aconseguim
que els records siguin
un ahir suplent,
que pesem més despullats
que vestits,
que inventem la vida
cada matí,

després,
ens serà molt fàcil
ressuscitar els morts
i moure les muntanyes.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

( POEMA " preparant el miracle ",
d'en Capdelin )