La vida com a regal

Un relat de: cescarnau

La vida com a regal, de fams i de misèries.

Els rics segueixen sent rics

I els pobres quan morin no tindran carn ni cucs.

Quan cobres, de seguida obres les portes dels bancs.

La intel·ligència i la cultura ofenen a les fàbriques.

Mirades de resignació,

Carreteres assassines.

El cor a la boca no et deixa parlar.

Fan mal els somnis

La realitat es un combat de karate

Fa anys que els estels varen marxar

Ens mengem la nostra història d'amor.

Les parelles conten rebuts.

Solituds i silencis.

Encaixades mercantils.

Jutges i notaris.

Països de guerra endeuten països de gana.

Carrers foscos vomitats pels fantasmes de la nit.

La por organitzada, ja no estem dividits no som ni divisions.

¿La pau? ¿I que en farem de les armes?

Més aturats, més misèria, més gana.
Més val que ens matem amb la butxaca plena.






Comentaris

  • " Fa anys que els estels varen marxar "[Ofensiu]
    kispar fidu | 12-04-2005

    "Solitud i silencis". La vida coma regal... un regal tant preciós i tant mal aprofitat. Un regal que se'ns ofereix, i destrossem fins a deixar-lo en res. Només busquem el poder, el tenir més... sembla mentida com se'ns menja l'abarícia a vegades...

    Bona reflexió.
    [P.D: Posant-me al dia amb els antics autors ja comentats de la setmana del coment!]

  • COMENTARI D'EDGAR[Ofensiu]
    cescarnau | 09-04-2005

    La poesia es molt especial. Depèn molt del teu estat d'ànim, de les teves idees, de si tens o no adquirit cert compromís social, i com que jo soc d'aquests que no saben que fer amb la seva literatura de vegades, la faig servir per deixar anar la mala llet que porto a dins. Crec que la poesia pot tenir també aquest valor. Tots sabem que la frases fetes "la vida es bella" "o la vida és un regal", va segons la cotització del teu humor a la borsa, i normalment la tinc bastant alta aquesta cotització. També per llegir poemes, has d'estar en un estat d`´ànim especial. Hi ha dies que no et ve de gust, en canvi una bona novela o un bon relat t'entra més bé. Potser per això, escric d'aquesta manera, no ho sé. De fet, tampoc, ho tinc gaire clar perquè escric.
    Gràcies pel teu comentari.

  • ulls negres[Ofensiu]
    edgar naúj | 08-04-2005

    Hola cescarnau, si em permets l'atreviment, deixa'm mostrar-te la meva visió.
    És cert que podem veure la cara fosca de la lluna, però saps que hi ha l'altra; la que està plena de llum, de calor. La vida és un regal, i com a tal hem de saber treure-li l'envoltori i gaudir d'ella. El primer goig és la sorpresa, el segón, el que algú pensi amb nosaltres. He llegit algunes coses teves i sempre he encertat a veure un profund to d'excepticisme, de pesimisme, quin greu. La vida te moltes coses bones, també. Per exemple, que ens permet escriure. Potser depén de l'ordre que li donem als nostres valors. Perdona'm. Una abraçada.

l´Autor

Foto de perfil de cescarnau

cescarnau

127 Relats

179 Comentaris

124230 Lectures

Valoració de l'autor: 9.41

Biografia:
Tinc 52 anys. Vaig començar fent poesia i he publicat una novel·la. Ara tinc en fase de publicació un llibre de relats en castellà. Normalment es la llengua que utilitzo, però alguns contes els tradueix al català. Col·laboro amb algunes revistes literàrias en paper i per Internet.

El meu correu és:
glofran1@telefonica.net