La maleta

Un relat de: Swoojh
Darrera el sofà de dues places, Nazario amaga una maleta gegant; un baül de resina amb rodes que li recorda sovint que un dia tornarà a deixar aquell lloc. La maleta ha viatjat per tot el món i en la seva última mudança Nazario la va utilitzar per portar llibres. És tan gran que no n'ha trobat altre lloc per amagar-la que darrera un vell sofà de dues places. Més d’una vegada ha pensat en llançar-la perquè de fet és vella, lletja i tanca malament. Però tot i fer nosa, ell creu que deixant-la allà ell es manté en alerta i l’ajuda, a més, a compartir la seva soledat.

Un dia va decidir posar en el seu interior una cinquantena de pongos que arrossega d’un lloc a un altre des de fa vint-i-cinc anys. Li sap greu llençar-los, igual que les esqueles de difunts, la col·lecció de segells de quan jugava a bales i els apunts i llibres de primària. És així que la maleta és plena de miniatures de monuments, petites talles de fusta i pedra, símbols nacionals de cuir o de roba, pins, ninos i mascotes de peluix, imants de nevera, rellotges promocionals, postals, enganxons d’escuts, clauers, ulleres de platja i coses per l’estil.

Molts matins, mentre espera que arribi l’hora de dinar, pensa histories divertides, les comenta amb la seva consciència i riuen plegats. Mira tu – li va dir un dia- tu sabies que el Manenken pis està sobre la estàtua de la Llibertat i que el gat xinés de la sort va estar donat-li capons a la Venus del Milo fins que se li van acabar les piles?

Comentaris

  • Gràcies[Ofensiu]
    Swoojh | 13-09-2017

    Moltes gràcies Nonna, content de que t'hagi agradat!

  • Gràcies[Ofensiu]
    Swoojh | 13-09-2017

    Moltes gràcies Nonna, content de que t'hagi agradat!

  • M'ha agradat molt [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 11-09-2017

    el teu relat.: àgil, amè i entranyable.
    No acostumo a valorar però vull dir-te que si ho fés t'hauria posat un 10.
    Benvingut a Relats.

  • Potser Nazario[Ofensiu]
    allan lee | 08-09-2017

    está més bé sol que mal acompanyat...? Reconec els inútils però reconfortants, d'alguna manera, trastos i trastets que guarda. Tal vegada són records de un temps més brillant, o d'una história que només sap ell. Jo també guardo els meus diaris i dibuixos. Potser més que pel què diuen ( puerilitats ) per la olor que fan, i pel seu tacte. Sento la solitud de Nazario, però em descansa que tingui bon humor. Un personatge ben traçat en `poques línies. M'ha agradat molt.

    a

  • Les maletes.[Ofensiu]
    Biel Kramt | 06-09-2017

    Ens sap greu tirar una maleta perquè consideram que conté una part de nosaltres. És com els llibres... Si les maletes poguessin ser electròniques, com els llibres, ens solucionarien l'efecte, el vincle...

    M'ha agradat.

  • Enginyós[Ofensiu]
    Lali | 05-09-2017 | Valoració: 9

    Un relat curt i entretingut. Felicitats!

  • Enginyós[Ofensiu]
    Lali | 05-09-2017 | Valoració: 9

    Un relat curt i entretingut. Felicitats!

  • Simpätic[Ofensiu]
    Dolorsmarru | 04-09-2017 | Valoració: 9

    No he pogut evitar el somriure al llegar aquesta text. Molt bé redactar. Felicitas

  • Entranyable[Ofensiu]
    junima.8 | 04-09-2017 | Valoració: 10

    Un relat entranyable i que ens dona solucions per als famosos "pongos".

Valoració mitja: 9.25