La guerra bacteriològica mundial

Un relat de: Pere Campàs i Bonay

LA GUERRA BACTERIOLÒGICA MUNDIAL



En ocasió de la caiguda de Saddan Hussein i l´arrencada sorollosa de la seva estàtua a Bagdad, vaig fer unes consideracions que seran la meva "Campanada" d´avui al prestigiós periòdic Vacarisses.

Amb Saddam o sense Sadam, el món continuarà amenaçat.
Sempre hi haurà alguna nació que fabricarà epidèmies.
La guerra bacteriològica és la de menys cost.
Alguns ja en diuen " la bomba atòmica dels pobres".
Un home pot obrir una maleta a la ciutat i deixar sortir corpuscles o espores d´àntrax, carboncle o de la ja oblidada verola.

Després de la caiguda de Saddam, els diaris ja deien que, al nostre país, el Ministeri de Sanitat estava fent provisió de vacunes en vistes a un posible atemptat general de verola.
Cada vegada ens anem acostant més al fet que les guerres atacaran el medi ambient.

Hi ha la possibilitat de gasos letals o nerviosos. Ens faran posar més nerviosos, com si avui no ho estiguéssim prou.

De cara a una guerra mundial amb microorganismes, alguns ja parlen d´un apocalíptic final bacteriològic.
Perquè aquesta meva nota no sigui tan pesada, deixeu-me-la alleugerir dient que, alguns centres comercials, actualment, servint-se del que en diuen "air design", creen una atmosfera que estimuli els visitants, a fer més compres.
Avui es parla molt de llibertat, i cada vegada la llibertat és més il.lusòria


Mn. Pere Campàs i Bonay

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer