LA CONXORXA DELS CONILLS

Un relat de: Ros Martí
"I ningú no sabia distingir qui era l'home i qui el marrà", Orwell.

"Sóc un porquet d'atura", -Babe, el porquet valent-.

Amb la mà de morter a la dreta i l'animal l'esquerra, en Napoleó s'ajusta el monocle i tanca l'altre ull per a apuntar millor i deixar caure tota la força al clatell del conill. Avui en menjaran. Recull el puro que penja mig apagat al cantell del marbre i pren la copa de cava per segellar l'ofrena a l'ex-amo. Per fi. Ara són iguals, homes i porcs, porcs i homes.
Mentrestant en Babe, aliè a tots, rosega els darrers brins d'herba de la menjadora i pensa en els seus companys. Se n'han endut uns quant a la casa gran i quan això succeeix sap que no els tornarà a veure. Sap, també, que a ell mai no se l'enduran doncs malgrat haver estat criat pels conills no en té l'aspecte. S'assembla més a en Napoleó, de qui diuen que és fill. De matinada li ha semblat sentir la mare conilla xiuxiuejar amb els seus altres fills tot dient-los que l'hora s'acosta, que ho tenen tot arreglat amb el mascle cabró. El porquet rosegador, que no té amics després de la traició dels bens i els gossos d'atura, sap que si en són capaços haurà de triar bàndol...

Comentaris

  • I ningú no sabia...[Ofensiu]
    Prou bé | 21-06-2022

    Perquè tots els animals són iguals...

    Bona recreació ambientada a "la rebel·lió de la granja" crec que Orwell l'hauria aplaudit!

    Amb total cordialitat

  • Igualtat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-05-2022 | Valoració: 10

    S'ha de tenir entre homes i porcs, aqueixa igualtat, que és necessària per a tots. Un relat molt fantasiós, que entreté. La qüestió està entre el porc que no li trenquen el clatell. Un relat molt bo i interessant.
    Quan pugues ja em diràs en la meua pàgina, sobre l'últim relat que he editat. Gràcies, amiga, Ros.
    Enhorabona.
    Cordialment.

l´Autor

Foto de perfil de Ros Martí

Ros Martí

68 Relats

161 Comentaris

19326 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Travesso de tornada el pont de les estrelles.

Tots els meus relats, poemes i cabòries a celesti1462.blogspot.com.es

També el meu e-book RELATS FUGISSERS, disponible a Amazon per a qualsevol dispositiu. Va, que costa menys que un esmorzar...