La Baralla

Un relat de: Ignasi Boix Roure

Em va dir que no fes aquella cara. Li vaig contestar que era l'única que tenia. Em va dir que no li agradava. Li vaig contestar que a mi tampoc m'agradava la seva. Em va assenyalar amb el dit i em va preguntar si volia que em trenqués la cara. Li vaig contestar que només si era per canviar-me-la a millor. També li vaig dir que estava obsessionat amb la meva cara i li vaig preguntar si és que m'estimava. Llavors es va posar com una fera. Jo no entenia d'on sortia tota aquella força homicida. Se'm va acostar una mica més, ara mossegant-se el llavi inferior. Va treure una navalla. Em vaig espantar. Vaig tenir la brillant idea de donar-li un cop de cap al nas. Un acte reflex. Quan va veure les gotes de sang esquitxant el terra encara es va enfurismar més. Fill de puta, fill de puta, no parava de repetir. Semblava que estigués a punt de plorar. Em sentia culpable, però, què havia de fer, demanar-li perdó? Va ser llavors quan va aparèixer aquell goril·la darrera meu i em va esclatar un got contra la closca... i encara hi tinc el tall. Jo no li havia dit ni piu, a ell, i tampoc havia començat la baralla. Em vaig despertar a la matinada estirat en una acera amb el tall darrera el cap i la mandíbula trencada. Al fons vaig veure els llums blaus del cotxe de policia que s'acostava. És la veritat, senyor jutge, li juro que és el que va passar.

Comentaris

  • mmmmmm[Ofensiu]
    Arbequina | 21-10-2006

    Aquest sí que te un toc humorístic.
    Torno a repetir: m'agrada molt el teu estil.

    Una abraçada i fins aviat.

    Arbequina.

l´Autor

Ignasi Boix Roure

29 Relats

33 Comentaris

34446 Lectures

Valoració de l'autor: 9.56

Biografia:
Vaig néixer l'any 1980, a mitjans d'agost, i sóc de Vic, ciutat boirosa. Si algun despistat s'atura a llegir un dels meus relats m'interessaria moltíssim saber la opinió que li mereix, sobretot pel que fa a l'estructura i als diàlegs, que és el que em porta més mals de cap, però també sobre qüestions d'estil o qualsevol altre cosa.